رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ۹۰ هسته فناور و ۱۵ شرکت تولیدی دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کند.

۹۰ هسته فناور در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان مستقر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از فعالیت ۹۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

نجفی نژاد گفت: ۱۵ شرکت تولیدی و دانش بنیان در دانشگاه مستقر بوده و ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان و دانشجویان در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: همه این شرکت‌ها وهسته‌های فناور در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و موضوعات مرتبط با تکنولوژی کشاورزی، رباتیک در کشاورزی، هوشمندسازی و تجهیزات کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و زیرساخت تولیدی در دانشگاه در اختیار شرکت‌ها و هسته‌ها قرار گرفته، گفت: در پردیس دانشگاه فضایی به عنوان پارک کسب و کار راه اندازی کرده ایم که دانشجویان می‌توانند در آن برای فعالیت‌های تولیدی مهارت‌های لازم را بیاموزند و آزمایش کنند.

نجفی نژاد گفت: در این پردیس پس از تصویب طرح ها، امکانات زیرساختی اولیه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان در این فضا می‌توانند به طور مستقیم کار تولیدی کنند و به درآمد برسند.
وی با بیان اینکه مزرعه نوآفرینی دانشجویی یک زیرساخت دیگر برای کارآفرینی دانشجویان است، گفت: مساحت این مزرعه یک و نیم هکتار است و دانشجویانی که در پارک کسب و کار دانشگاه مهارت و تجربه به دست آورده اند، می‌توانند در این مزرعه کار خود را در مقیاس بزرگتر ادامه دهند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توضیح داد: زمین، فضای گلخانه‌ای و همه امکاناتی که برای تولید محصولات لازم است، در این مزرعه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. آنان می‌توانند با تشکیل تیم‌ها و هسته هایی، فعالیت خود را به توسعه دهند.

وی با بیان اینکه امسال قرار است پردیس تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در استان گلستان احداث شود، گفت: این، نخستین پردیس تخصصی در کشور است که فضایی برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی فراهم می‌آورد.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: مجوز اولیه احداث این پردیس از سوی هیئت امنای دانشگاه صادر شده و به دنبال اخذ مجوز از وزارت علوم هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار