مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در دهه حساب ۱۰۰ سالجاری بیش از ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان پروژه عمرانی در روستاهای استان کلنگ زنی ویا افتتاح می شود.

افتتاح وکلنگ زنی بیش از۴هزار میلیارد تومان پروژه در روستاهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنای گلستان، سیدمحمد حسینی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان  ۹۵ میلیارد تومان در قالب بهسازی بافت‌های با ارزش و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر به تصویب رسیده که تا کنون ۴۰ میلیارد تومان در این بخش به استان ابلاغ شده است و امیدواریم تا یکماه آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شود.

وی یکی دیگر از اقدامات بنیادمسکن را تأمین زمین برای فاقدین مسکن در روستاها عنوان کرد و گفت: در این دهه ۲۰۵ قطعه زمین به مساحت ۵۱ هزار و ۲۵۰ مترمربع به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدین مسکن در استان اهدا می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه حساب ۱۰۰ امسال اشاره و اظهار کرد: در این ایام ۴ هزار واحدمسکونی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روستاهای استان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 11 هزار واحد دیگر نیز با پیش بینی اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به همت جهادی بنیادمسکن گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با وجود اینکه تکلیف استان در سال نخست اجرای طرح، احداث ۷ هزار واحد روستایی بود اما با تلاش همکاران بنیاد ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی را در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، مسکن حمایتی و محرومان و مسکن جوانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن شهری نیز ساخت ۸۴۴ واحد مسکونی در قالب ۸ پروژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان اعلام کرد: در مجموع در دهه حساب ۱۰۰ امسال بیش از ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان پروژه در زمینه طرح‌های هادی و عمران روستایی، واگذاری اراضی و احداث مسکن روستایی و شهری در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. ۸۹۵ میلیارد تومان از این پروژه‌ها قابل بهره برداری است و ۳ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار