مدیرکل بنیادمسکن گلستان

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با تشریح برنامه‌های دهه حساب ۱۰۰ در استان گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان پروژه عمرانی در روستاهای استان خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۷۴۲ میلیارد تومان پروژه ساخت مسکن

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی با گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تأسیس حساب ۱۰۰ و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: این اقدام و تفکر حکیمانه امام خمینی (ره) سبب شد بعد از ۴ دهه از فعالیت‌های این نهاد، شاهد اقدامات و خدمات قابل توجه به جامعه هدف مدنظر امام راحل باشیم.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: امسال نیز مانند همه ساله برای نکوداشت این ایام برنامه‌های خوب و متنوعی برای گروه‌های هدف شامل همکاران و خانواده‌های آنان، مرتبطین و مردم که اصلی‌ترین مخاطب ما هستند، پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات و هم افزایی بین دستگاهی سبب بهبود و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات می‌شود و در نهایت نیز رضایتمندی بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

 حسینی در ادامه با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در حوزه عمران روستایی اظهار کرد: از دهه حساب ۱۰۰ سال گذشته تا کنون یکهزار و ۴۲۰ طرح و پروژه عمرانی در قالب اجرای طرح‌های هادی روستایی اجرایی شده که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده و تعدادی هم در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به اعتبار ۲۶۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومانی این پروژه‌ها گفت: این اعتبارات در قالب بازنگری طرح‌های هادی، جدول‌گذاری، آسفالت، محوطه‌سازی، بوستان‌های روستایی منظومه‌های روستایی و اشتغال پایدار و غیره اختصاص داد شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان افزود: در این بخش ۴۸۰ پروژه عمرانی در ۱۷۹ روستا با اعتبار ۸۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که ۵۳ هزار و ۷۰۰ خانوار از خدمات آن برخوردار خواهند شد. همچنین ۹۴۰ پروژه عمران روستایی نیز با ۱۷۸ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعتبار در ۳۷۰ روستای استان کلنگ‌زنی می‌شود و ۱۱۱ هزار خانواده روستایی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی یادآور شد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان نیز ۹۵ میلیارد تومان در قالب بهسازی بافت‌های با ارزش و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر به تصویب رسیده که تا کنون ۴۰ میلیارد تومان در این بخش به استان ابلاغ شده است و امیدواریم تا یکماه آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شود.

حسینی به موضوع صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر اشاره کرد و افزود: در یکسال گذشته ۵ هزار و ۲۴۵ جلد سند با همکاری اداره ثبت صادر شده است و در دهه حساب ۱۰۰ امسال نیز ۲ هزار و ۲۱۹ جلد سند مالکیت به مردم اهدا خواهد شد.

وی یکی دیگر از اقدامات بنیادمسکن را تأمین زمین برای فاقدین مسکن در روستاها عنوان کرد و گفت: در این دهه ۲۰۵ قطعه زمین به مساحت ۵۱ هزار و ۲۵۰ مترمربع به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدین مسکن در استان اهدا می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه حساب ۱۰۰ امسال اشاره و اظهار کرد: در این ایام ۴ هزار واحدمسکونی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روستاهای استان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 11 هزار واحد دیگر نیز با پیش بینی اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به همت جهادی بنیادمسکن گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با وجود اینکه تکلیف استان در سال نخست اجرای طرح، احداث ۷ هزار واحد روستایی بود اما با تلاش همکاران بنیاد ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی را در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، مسکن حمایتی و محرومان و مسکن جوانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن شهری نیز ساخت ۸۴۴ واحد مسکونی در قالب ۸ پروژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار