سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از آغاز مذاکرات برای سرمایه‌گذاری پروژه راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس خبر داد.

آغاز مذاکرات برای سرمایه‌گذاری پروژه راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی صبح امروز در جلسه شورای معاونان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و دستگاه‌های ذیربط، اظهار کرد: گلستان برای توسعه نیازمند چند رکن اساسی است که یکی از ارکان مهم این توسعه سهم اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه‌های این اداره کل است.

 

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شرایط کشور را به سمت پیشرفت پیش ببریم باید برنامه‌ریزی تحول داشته باشیم و شرایط فعلی ما را راضی نمی‌کندد و باید تلاش‌ها گسترده‌تر و بیشتر شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: نگاه‌ها باید دانش‌بنیان و فناورانه باشد تا بتوانیم به تحول و پیشرفت بریم.

دهنوی گفت: قانون رونق تولید دانش بنیان تمامی ظرفیت‌های لازم برای توسعه را دیده است که اگر می‌خواهیم به این تحول برسیم باید این قانون را مو به مو اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در تجارت روز دنیا تجارت و اقتصاد مردمی یک اصل مهم و عملی است که هر کشوری اگر بخواهد به پیشرفت برسد باید به این اصل عملیاتی مهم دست یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف‌های بلند باید برنامه داشته باشیم و با برنامه پیش برویم و بدانیم در حال حاضر کجا قرار داریم، از کدام مسیر میخواهیم به کجا برسیم.

دهنوی تاکید کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی از برنامه ششم توسعه این است که ما خودمان را متعهد به اجرای برنامه نبوده‌ایم در شرایطی که برنامه ششم توسعه برنامه بسیار خوب برای پیشرفت کشور بوده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها برای پیشرفت صنعت و تولید در کشور گفت: همه ما در هر سازمان و هر جایگاهی که هستیم باید ببینیم مردم کجای برنامه فعالیتی ما هستند و چقدر به توسعه کار برای مردم متعهد هستیم، اگر متعهد بودیم می‌توانیم به تحول برسیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از توانمندی‌های مردم و توجه به علم و دانش روز راه و رسم مهم امروز بورای رسیدن به تحول است.

دهنوی با اشاره به اهمیت ورود مجموعه‌های دانش‌بنیان در عرصه صنعت، گفت: استان گلستان عقب ماندگی‌های بسیار زیادی دارد و بدون تردید برای رسیدن به پیشرفت باید از علم روز، توان جوانان و تجربه نیروهای متعهد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای اجرای راه‌آهن اینچه‌برون، شاهرود، طبس، تاکید کرد: مذاکرات با سرمایه‌گذاران در حال انجام است و بدون شک اجرای این خط آهن تحولی بزرگ را در حوزه تجارت و اقتصاد ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار