عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

بزرگداشت آیت‌الله علوی‌گرگانی از سوی بسیج رسانه گلستان برگزار شد

ایرنا نوشت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرجع جهان اسلام آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی، شامگاه روز سه شنبه از سازمان سوی بسیج رسانه گلستان برگزار شد.

در این مراسم که پیش از نماز مغرب و عشاء و در حسینیه دزیانی‌های مرکز گلستان با حضور اهالی رسانه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، پس قرائت آیاتی از کلام الله مجید، یکی از مداحان عصمت و طهارت (ع) به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مرحوم آیت‌الله علوی‌گرگانی شخصیتی مخلص، انقلابی و مردمی بود و بهترین راه برای معرفی و شناخت شخصیت ایشان توجه به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آن مرجع تقلید است.

 

عمل به وعده دادستان ظرف ۲۴ ساعت/ نفس راحت کوی عرفانی ها بعد از چند سال

ایسنا نوشت: پس از وعده دیشب دادستان به مردم کوی عرفان برای حل مشکل تبدیل شدت کوی عرفان به کوی ضایعاتی ها، در کمتر از ۲۴ ساعت دادستان مرکز استان به وعده اش عمل کرد.

محمود اسپانلو با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای رفع مشکلات مردم و برخورد با بی قانونی ها زمان و مکان نمی شناسد، اظهار کرد: وقتی مطالبه مردم قانونی و درست باشد وظیفه خود می دانیم در کمترین زمان ممکن مطالبه آنها را به فرجام برسانیم.

وی با بیان اینکه شب گذشته در معیت رئیس کل دادگستری استان‌گلستان در مسجد محله کوی عرفان و در جمع مردم این منطقه حاضر شدیم، افزود: یکی از درخواست های اهالی این محله در دیدار مردمی دیشب، انتقال مراکز خرید ضایعات از این محله بود.

 

کابوس سگ‌های ولگرد در گلستان

ایرنا نوشت: افزایش سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در مناطق و محلات مختلف شهری و روستایی، معضل قدیمی و زخم ریشه‌دار مدیریت شهری گلستان است که علاوه بر ایجاد نگرانی و ترس در مردم و آسیب‌های فراوان ناشی از آن، گونه‌های دیگر جانوری را نیز در معرض آسیب قرار داده است.

در سال‌های نه چندان دور تماشای سگ فقط در محیط های کوچک شهری و روستایی همراه گله‌های گوسفند، بز و گاو در دشت‌ و صحراها و یا برنامه‌های کودک و نوجوان مانند "بل و سباستین، حنا دختری در مزرعه و سپید دندان" امکان پذیر بود اما در این سال ها دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای رفتن به روستا و نشستن پای برنامه کودک نیست و با رفتن پشت در یا پنجره خانه، سگ های ولگرد را در کوچه و خیابان مشاهده خواهید کرد.

 

پروژه راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود - طبس اجرایی می‌شود

تسنیم نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از آغاز مذاکرات برای سرمایه‌گذاری پروژه راه آهن اینچه‌برون - شاهرود - طبس خبر داد و گفت: بدون شک اجرای این خط آهن تحولی بزرگ را در حوزه تجارت و اقتصاد ایجاد می‌کند.

سیدمحمد دهنوی در جلسه شورای معاونان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و دستگاه‌های مرتبط اظهار داشت: برای تحول در استان نیازمند یک همت جمعی و حرکت جهادی هستیم.

وی ادامه داد: استان گلستان در حوزه زیرساخت‌ها مشکلات فراوانی دارد و متاسفانه زمانی که قیمت ارز ارزان بود اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها شکل نگرفت و ما امروز با این نزخ ارز باید تلاش کنیم تا عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

 

انفجار منزل مسکونی در گرگان ۳ مصدوم بر جا گذاشت

مهر نوشت: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: حادثه انفجار مجتمع مسکونی در مسکن مهر گلستان گرگان سه نفر مصدوم برجا گذاشت.

موسی الرضا صفری اظهارکرد: حادثه انفجار منزل در یکی از مجتمع‌های مسکن مهر گلستان در گرگان رخ داد که با تماس شهروندان دو تیم عملیاتی از ایستگاه‌های شماره یک و چهار آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان افزود: با توجه به بررسی‌های اولیه علت اصلی نشت و تجمع گاز مایع و جرقه ناگهانی رخ بوده کخ انفجار بسیار شدید منزل را در پی داشته است.

 

پارسال ۴۳۴ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در گلستان کشف شد

ایرنا نوشت: رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: سال گذشته ۴۳۴ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم انواع چوب قاچاق در استان کشف شد که سود سرشار حاصل از فروش چوب قاچاق، تناسب نداشتن مجازات با جرم و نبود نظارت کافی در بهره‌برداری از جنگل‌، از جمله عوامل تقویت‌کننده این جرم است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری اظهارداشت: کاهش واردات چوب و تامین نشدن مواد اولیه فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های چوب‌بری، بستر قاچاق چوب را در گلستان فراهم کرده است.

 

کلافگی مردم از شلوغی نانوایی‌ها در گلستان/ مقصر کیست؟

ایسنا نوشت: در حالی که دسترسی به موقع و باکیفیت نان به عنوان یکی از پرمصرف ترین قوت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است اما این روزها و در ماه مهمانی خدا صف های عریض و طویل نانوایی ها، مردم گلستان را بیش از پیش کلافه کرده است.

کیفیت پایین نان گله همیشگی گلستانی ها بوده این در حالی است که نگارستان ایران از استان های پیشروی کشور در تولید گندم مرغوب است با این وجود به نظر می رسد دسترسی به نان مرغوب و باکیفیت برای مردم گلستان به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

اما این روزها و در ماه مبارک رمضان که مصرف نان اهمیت بیشتری پیدا کرده آن چیزی که بیش از همیشه مردم را آزار می دهد انتظار طولانی آنها در صف های طویل نانوایی برای تهیه نان است این مسئله به جایی رسیده که حتی برخی از نانوایی ها، نان را جیره بندی کرده و تنها به تعداد مشخصی نان به مردم می دهند.

 

آب بندان‌های غیرمجاز، بلای جان گندمزار‌ها در منطقه سد وشمگیر

صدا و سیما نوشت: در منطقه سد وشمگیر در شمال استان گلستان، آب بندان‌های غیرمجازی احداث شده است که مانع رسیدن آب به بخشی مزارع این منطقه می‌شود.

 

پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال بهای گندم به کشاورزان گلستانی

مهر نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال بهای گندم به کشاورزان استان خبرداد.

محمدرضا افشار اظهارکرد: بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن گندم در قالب خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و گندم بذری فرآوری نشده شرکت‌های تولید کننده بذر، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از کشاورزان زحمتکش گلستانی تا تاریخ ۲۲ فروردین خریداری شده است.

 

کمک مومنانه| توزیع 5 هزار بسته معیشتی در گرگان

فارس نوشت: فرمانده سپاه ناحیه گرگان از توزیع 5 هزار بسته کمک معیشتی در بیست و هفتمین مرحله رزمایش کمک مومنانه به مناسبت ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

وحید فخرالدین صبح امروز در ۲۷ امین مرحله رزمایش کمک مومنانه که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: مراسم توزیع ۵ هزار بسته معیشتی به همت حوزه‌های مقاومت سپاه و پایگاه‌های شهرستان گرگان در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دومین رزمایش کمک‌ مومنانه در گرگان برگزار شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه ناحیه گرگان بین نیازمندان توزیع شده است.

 

دستگیری عاملان تیر اندازی درآزادشهر

صدا و سیما نوشت: فرمانده انتظامی ازادشهر از دستگیری عاملان تیر اندازی در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی آزادشهر گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر نزاع و درگیری مسلحانه، ماموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

سید داوودحسینی گفت: طرفین درگیری قبل از حضور پلیس از محل متواری شدند. او افزود: ماموران با اقدامات تخصصی و میدانی توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی و کمتر از ۲۴ ساعت هر دو متهم را دستگیر کنند.

 

تحویل بیش از یک هزارو ۳۰۰ تبلت دانش آموزی

صدا و سیما نوشت: یک هزار و ۳۵۰ تبلت برای استفاده دانش آموزان از برنامه شاد تحویل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: برای خرید تبلت ۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود.

سید رضا نظری افزود: با توجه به آغاز فعالیت مدارس و نیاز کمتر دانش آموزان به حضور درفضای مجازی، بخشی از این اعتبار تخصیص یافته را برای خرید رایانه و دیگر امکانات آموزشی مدارس اختصاص دادیم.

 

جزییات تازه از حادثه انفجار منزل در «شهرک گلستان» گرگان

فارس نوشت: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، نشست و تجمع گاز و جرقه ناگهانی را علت انفجار شب گذشته منزل مسکونی در «شهرک گلستان» اعلام کرد.

موسی‌الرضا صفری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص آخرین جزئیات حادثه شب گذشته انفجار شدید منزل مسکونی در «شهرک گلستان» گرگان اظهار کرد: شب گذشته بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه تلفنی ۱۲۵ در خصوص انفجار یک واحد منزل مسکونی در «شهرک گلستان» بلافاصله دو تیم عملیاتی ایستگاه‌های شماره یک و چهار آتش‌نشانی گرگان به محل اعزام شدند.

وی گفت: متاسفانه در این حادثه سه نفر از ساکنان مصدوم شده که پس از خروج این افراد توسط آتش‌نشانان، تحویل اورژانس شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار