در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، مسجدی در شهرستان گالیکش آغل گوسفندان شده است و به فروش می‌رسد.

مسجدی در گلستان که آغل گوسفندان شده است !!! + تصاویر

به گزارش گلستان 24، در روزهایی که از هر تریبونی خطر تهاجم فرهنگی را تذکرمی دهند اما انگار در اینجا برخی بدون توجه به سخت‌افزارهای لازم برای مقابله با این تهاجم به شعار سرایی پرداخته‌اند.

بی‌شک مساجد یکی از مهم‌ترین ارکان فرهنگی، عبادی در طول ادوار بوده که توانسته در جذب جوانان نقشی بی‌بدیل داشته باشد. امانگاه به مسجدی اداره پایانه ها و حمل و نقل در گالیکش به‌گونه‌ای دیگر است.

اواسط دهه 70 توسط مدیریت اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های استان گلستان مجتمع خدمات رفاهی در ورودی پارک ملی گلستان از سمت غرب بعد از ایست و بازرسی تنگراه ساخته شد تا محلی باشد برای بیتوته شبانه مسافرانی که به حرم امام مهربانی می‌روند.

این مسجد با گنبدی فیروزه‌ای و زیبا که هنوز هم مسافران را به خود جلب می‌کند با معماری زیبای خود تنهای بنایی بود که در این مجتمع رفاهی ساخته شد.

ادامه ساخت این مجتمع به دلیل وقوع سیل ویرانگر سال 80 شهرستان گالیکش نیمه‌تمام رها شد و دیگر مسئولین اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان گلستان از این مسجد و مجتمع آن خبری نگرفتند.

به گفته شاهدان سیل سال 80 شهرستان گالیکش این مسجد جان بسیاری از هم‌وطنان ما را نجات داده به‌طوری‌که درون و بر روی سقف این مسجد مملو از جمعت بوده که با پناه به آن از سیل جان سالم به دربرده‌اند.

در حال حاضر آنچه از مسجد دیده می‌شود گنبدی فیروزه‌ای در حاشیه پارک ملی گلستان است که بسیاری در حاشیه آن می‌ایستند و به دلیل نبود پل بر روی رودخانه "مادر سو" نمی‌توانند به آن نزدیک شوند با عبور از رودخانه می‌توان با مسائل و حکایتی دیگر از این مسجد آشنا شوید که در هیچ کجای کشور اتفاق نیفتاده است.

تمامی درب و پنجره‌ها، تجهیزات سرویس‌های بهداشتی مسجد و... دزدیده شده و اثری از آن‌ها در این مسجد یافت نمی‌شود. از طرفی هم این محل مکان امنی شده برای افراد معتاد.

از همه این موارد بدتر اینکه مسجد زیبای تنگراه محلی برای نگه‌داری گوسفندان شده است به‌طوری‌که کف آن پر از "مدفوع گوسفندان" شده است.

mpmgpg 1

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان گلستان در این خصوص به نیلکوه گفت: این مکان مسجد نبود و به‌عنوان نمازخانه ساخته‌شده است.

مهدی میقانی افزود: با توجه به هزینه‌هایی که این مکان برای اتمام دارد مدیریت اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های استان گلستان تصمیم دارد تا این مجتمع رفاهی که در بخشی از آن این نمازخانه قرار دارد را به فروش برساند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قانون اجازه فروش این مکان فرهنگی را خواهد داد گفت: اگر خریدار متعهد شود که با کاربری فرهنگی از آن استفاده کند اشکالی ندارد.

امیدواریم این آخرین مطلبی باشد که برای یادآوری به مسئولان فرهنگی و متولیان این بنای بلاتکلیف در ورودی پارک ملی گلستان منتشر می‌کنیم و خوش‌بین هستیم به گوش‌های شنوایی که با جدیت پیگیر رفع مشکلات آن هستند.

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

mpmgpg 1

ارسال نظر

  • علی محّمد غلامی
    0

    واقعاً جای تأسف دارد !
    بی قیدی مسئولان نسبت به این موضوع خود جای تأمل دارد ولی از همه بدتر این که این مکان مقدس ولو اینکه مسجد نباشد و نمازخانه باشد را آغل احشام نموده اند و بدتر از آن کسانی که خود را شیعه دوازده امامی و مسلمان می دانند و با بی احترامی تمام اقدام به تخریب و به سرقت بردن درب و پنجره و شیرآلات این مکان رفاهی می کنند !

  • ناشناس
    0

    بعضی ها فقط اسم مسلمان بودن رو یدک می کشن

  • ناشناس
    0

    وای بر ما
    مسجد آغل گوسفندارن شود
    فکر نکنم این مساله تا به حال جایی اتفاق افتاده باشه
    باید از طریق امام جمعه شهرستان سریعا این مساله اطلاع رسانی و رسیدگی بشه
    هر مسلمونی که این قضیه رو می دونه باید یه کاری بکنه و حداقل اطلاع رسانی کنه

  • یاحسین جان
    0

    واقعا متاسفیم،.
    مسئولین خدا به دادتان برسه.

آخرین اخبار