گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان آزاد‌شهر با محوریت جهاد تبیین با حضور امام جمعه آزاد‌شهر، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان روز گذشته، ۲۲ فروردین در مسجد جامع آزاد‌شهر برگزار شد.

گردهمایی طلاب و روحانیون در آزادشهر برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از گلستان، گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان آزادشهر با محوریت جهاد تبیین با حضور حجت‌الاسلام شهابی، امام جمعه آزاد‌شهر، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان روز گذشته، ۲۲ فروردین در مسجد جامع آزاد‌شهر برگزار شد.

امام جمعه آزاد‌شهر در این جلسه ضمن قبولی عبادات ماه رمضان این ماه را فرصتی برای تعالی روح انسان دانست و بیان کرد: ماه رمضان ماه صیقل روح و جسم از گناهان است و انسان با بهره‌مندی از این ماه می‌تواند خود را به خدا نزدیک کرده و پاکی روح و جان خود از گناه و توبه به درگاه خداوند برای ماه‌های بعدی بیمه کند.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه سال قبل با صدور این بیانیه راه را برای جهاد تبیین باز کردند، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، فراتر از مباحث آن در کلیتش، چارچوب منطقی برای جهاد تبیین ارائه داد و اینکه چه موضوعی و با چه رویکردی باید تبیین شود که در عین حال مؤثر باشد و اینکه چه کسانی عهده دار تبیین باشند.

امام جمعه آزاد‌شهر با بیان اینکه تبلیغ در جهاد تبیین بهترین راه مبارزه با فتنه دشمن است، تصریح کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش است که به شرط تولید محتوا می‌تواند در نشر گفتمان اسلام، انقلاب و جهاد تبیین نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام شهابی جهاد تبیین را اساس کار مبلغین دانست و گفت: برگزاری نشست‌ها، مسابقات، برنامه‌های آموزشی، همایش‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات، اعلام مواضع و تبیین آن درخطبه‌های نمازجمعه را از مهمترین اقدامات در جهاد تبیین است.

وی عملیات تکفیری در حرم امام رضا‌(ع) محکوم کرد و گفت: دشمنان همیشه در طول تاریخ به دنبال ضربه زدن به اسلام بودند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی از حربه‌های دیگر دشمنان است لذا مشاهده می‌شود که دشمن هرچه در ایجاد تفرقه تلاش می‌کند نتیجه عکس می‌شود.

امام‌ جمعه آزاد‌شهر گفت: این شهیدان مصداق آموز‌ه‌های مکتب دین مبین اسلام در عزت‌مداری، کرامت، جهادگری و خدمت به خلق و از همه مهمتر ایستادگی مقابل دشمنان اسلام هستند.

در پایان این مراسم طلاب و روحانیون با تجمع اعتراض آمیز اقدامات تروریستی در حرم رضوی را محکوم کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار