استاندار گلستان گفت: بهترین سن برای آموزش مفاهیم قرآن و سبک زندگی قرآنی از کودکی و دروه پیش دبستانی، مهد و ابتدایی است.

آموزش سبک زندگی قرآنی از سنین کودکی در جامعه/ ۱۴۰۰ میلیارد دستاورد سفر رئیسی برای پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه در همایش قرآنی مربیان و مدیران خانه‌ها و موسسات قرآنی در گلستان اظهار کرد: الگوی تربیتی قران توسط علامه طباطبایی گردآوری شده و توسط شهید مطهری بسط داده شده و این الگو  رفتاری و سبک زندگی مبتنی بر قرآن به عنوان یک الگو کارآمد و اثربخش می تواند به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه استانداری و سکان اجرایی استان حمایت همه جانبه برای اجرایی شدن این الگو خواهد داشت و از همه شما که در فعالیت‌های قرآنی تلاش می‌کنید انتظار داریم در ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی و توسعه جلسات خانگی قرآن که از توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، همکاری کنید.

 

استاندار گلستان با اشاره به سنین کودکی بهترین سن در تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: معتقدم بهترین سن برای تعلیم و تربیت افراد جامعه سنین کودکی که پیش دبستانی، مهد و ابتدایی بوده و در این سنین می‌توان با استفاده از ۲۰ درصد منابع و توان ۸۰ درصد اثربخشی و نتیجه مثبت استخراج کرد.

وی ادامه داد: برای این سنین باید مفاهیم قرآن و سبک زندگی قرآنی در قالب قصه، شعر، بازی و نمایش خلاق آموزش داد زیرا در این سنین فکر، روح و جان کودکان پاک بوده و هیچ زنگاری بر آن نقش نبسته است.

زنگانه گفت: خوشبختانه حوزه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مجموعه دغدغه‌مند کشور محتوای اولیه برای این سنین را تهیه کرده و صحه‌گذاری بر آن انجام شده و مادران می‌توانند براساس محتوای قرانی در دسترس به عنوان معلم قرآنی و پرورشی در منزل به آموزش کودکان بپردازند

 

وی بیان کرد: مادامی که به این سنین توجه و مفاهیم قرآنی ارائه و آموزش داده شود پس از یک دهه شاهد نوجوانان و جوانانی با رفتارهای مبتنی بر تقوا، خودکنترلی و خودمراقبتی خواهیم بود، متاسفانه در دهه‌های گذشته به این موضوع توجه نشده و امروزه شاهد بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان هستیم.

استاندار گلستان مقابله با تهاجم نرم دشمن را دفاع مطهر بیان کرد و افزود: در دفاع مقدس جنگ سخت‌افزاری و نظامی دشمن به خوبی احساس می‌شد و مردان خانواده برای مقابله با دشمن به مرزهای کشور می‌رفتند اما امروز در تهاجم فرهنگی و نرم دشمن چنین حسی ندارد و در مقابله با دشمن باید گفت که در دفاع مطهر بوده و همه احاد جامعه در این دفاع باید از ارزش‌ها، ایمان و اعتقادات خود دفاع کرده و به مانند هشت سال دفاع مقدس بی‌قرار باشند.

وی ابراز کرد: بهترین ابزار و فعالیت فرهنگی برای مقابله با دشمن برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی است.

* حاصل سفر رئیس جمهور به استان گلستان مصوباتی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بود‌،

زنگانه با اشاره به مصوبات بسیار خوب سفر رئیس جمهور به استان گلستان خاطرنشان کرد: در این سفر مصوبات خوبی در حوزه عمرانی، تسهیلاتی و بانکی انجام شد و حاصل این سفر مصوباتی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بود‌، قبل از سال جدید مبلغ یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان‌ به صورت اعتبار نقد برای پروژه‌های نیمه‌تمام و استمرار پروژه‌ها به استان گلستان تخصیص یافت.

وی با اشاره به مربیان و مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی گفت: هریک از شما محور پیشرفت استان بوده و باید نقش‌آفرین باشید، شما عیون دولت مردمی بوده و باید به صورت جدی در این عرصه فعالیت کنید تا چشمان امیدوار شما سبب کاهش انحرافات شده و امر به معروف و نهی‌ از منکر در جامعه احیا شود.

* حدود یک‌هزار‌ جلسه خانه قرآنی در گلستان برگزار می شود
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان در این جلسه گفت: این همایش کلید شروع ۵۰۰ تا یک‌هزار جلسه خانه قرآنی در سطح گلستان بوده و تلاش داریم تا این تعداد جلسات را امسال در شهرها و روستاهای استان گلستان برگزار کنیم.
سیدمصطفی حسینی‌واعظ دستیار ویژه استاندار گلستان در امور قرآنی

 

سیدمصطفی حسینی‌واعظ اظهار کرد: شناسایی، ساماندهی، توسعه، تقویت و پشتیبانی و حمایت معنوی از خانه‌های قرآنی در دستور کار امسال بوده و در گام نخست ۴۰۰ مربی برای برگزاری جلسات خانه‌های قرآنی در سطح گلستان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: کارگاه آموزش منطقه‌ای با رویکرد درمان جویانه قرآنی، تحقیق و تدبر با قرآن و روش شیوه‌های برگزاری جلسات خانه‌های قرآنی در چهار شهرستان گرگان، علی‌آبادکتول، بندرگز و گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

در این جلسه به مربیان و مدیران خانه‌ها و موسسات قرآنی یک بسته محتوایی و یک پرچم جلسه خانه قرآنی مزین به نام رضوی اهدا شد و «سیدمصطفی حسینی‌واعظ» به عنوان دستیار ویژه استاندار گلستان در امور قرآنی معرفی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار