رییس دانشگاه آزاد گنبدکاووس:

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: قشر جوان به‌ویژه دانشجویان باید مراقبت جنگ نرم دشمنان با هدف ایجاد موج ناامیدی در جامعه باشند.

دانشجویان مراقب حربه ناامیدی دشمنان باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علیرضا گرایلی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گنبد، ناامیدی را بدترین آفت جامعه دانست و اظهارداشت: دانشجویان هوشیار و آگاه ایران اسلامی با توکل به خداوند و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب باید همواره مراقبت توطئه‌های کشورهای استکباری برای ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور باشند.

وی شرط لازم و کافی برای موفقیت انسان‌ها را داشتن هوش علمی و بینش اجتماعی در کنار یکدیگر اعلام  و اضافه کرد: انسان برای رسیدن به درجات بالای موفقیت علاوه بر مطالعه و کسب علم همزمان با بصیرت دینی، روابط خود با محیط اجتماعی و خانواده را تقویت کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با گرامیداشت مناسبت‌های مختلف هفته‌جاری از جمله روز حسابدار، روز دانشجو و ولادت حضرت زینب(س) تصریح کرد: اهمیت دادن به این مناسبت‌ها و وقایع بهانه‌ای است تا رویدادهای تاریخی، علمی و فرهنگی ایران اسلامی برای تکریم حماسه‌سازان مروری دوباره شود.

گرایلی افزود: جوانان لازم است برای الگوگیری از موفقیت‌ها و پرهیز از تکرار شکست‌ها از زاویه‌های مختلف وقایع تاریخی از جمله شکل‌گیری واقعه روز دانشجو در ۱۶ آذر و شهادت سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رییس جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

وی بیان داشت: دانشجویان با وجدان بیدار دانشگاه تهران در اعتراض به حضور معاون رییس جمهوری آمریکا به عنوان کشوری استکباری که بعد از جریان ملی شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ توسط مصدق با شکل‌گیری کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ با همکاری عوامل دست‌نشانده خود در ایران باعث سرکوبی دولت مصدق شد، در دانشگاه تجمع کردند و سه نفر از آنان توسط عوامل رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کشورهای استکباری مثل آمریکا و انگلیس هر زمانی که منافع خود را در هر نقطه‌ای از دنیا در خطر ببینند با هر روش و توطئه‌ای مخالفان را سرنگون و دست نشاندگان خود را روی کار می‌آورند.

گرایلی افزود: امروز هم با توجه به اینکه استفاده از انرژی هسته‌ای باعث پیشرفت کشورها در عرصه‌های مختلف علمی و کشاورزی و صنعت می‌شود مخالف داشتن آن توسط ایران هستند. 

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد در حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در ایران، سه دانشجو به دست نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند؛ دانشجویانی که پس از گذشت ۶۸ سال همچنان نام و یادشان ماندگار است و رهروان آنان، راهشان را ادامه می‌دهند.

با شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام‌های «مهدی (آذر) شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی» در پی یورش نیروهای امنیتی به این دانشکده و مجروح شدن تعداد دیگری از دانشجویان این روز برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار