جلالی، عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان گفت: با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی هزینه های سربار و جانبی پروژه های عمرانی و ساختمانی به طرز مشهودی افزایش می یابد.

حذف ارز یارانه‌ای هزینه های جانبی پروژه های عمرانی را افزایش خواهد داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی هزینه های سربار و جانبی پروژه های عمرانی و ساختمانی به طرز مشهودی افزایش می یابد.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان با بیان این که هر اقدامی برای حذف ارز یارانه ای باید به صورت تدریجی و آرام اجرایی شود، گفت: اجرای ضربتی ارز یارانه ای تبعات تورمی چشمگیری در بازار ایجاد می کند.

وی افزود: حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی راهکار مهمی برای از بین بردن رانت در حوزه اقتصاد کشور بوده و مورد پذیرش همه طیف های سیاسی و اجتماعی جامعه است.

جلالی ادامه داد: اختلاف قیمت بین ارز یارانه ای و قیمت بازار رقمی معادل ۲۵ هزار تومان است که هر گونه تخصیص غیرکارشناسانه ارز یارانه ای، موجب ایجاد فساد و رانت در اقتصاد می شود.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان گفت: حذف ارز یارانه ای، قیمت تمام شده پروژه ها از جمله پروژه های حوزه ساخت مسکن را افزایش می دهد و به شرکت های پیمانکاری خسارت می زند لذا باید دولت راهکاری برای جبران زیان های وارده به پیمانکاران پیش بینی کند.

وی افزود: اعمال تعدیل در تعیین نرخ اجرای پروژه های عمرانی یکی از روش هایی است که دولت می تواند برای حمایت از بخش خصوصی اجرایی کند.

جلالی گفت: هر چند در سال جاری شاهد افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران هستیم اما حذف ارز یارانه ای موجب گرانی برخی اقلام و مایحتاج ضروری خانوارها شده و توان خرید کارگران کاهش می یابد.

 

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار