مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای تکمیل طرح هادی ۵۵۰ روستا۹۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است تا در مصوبات دوم سفر رئیس جمهور مصوبه ای برای این طرح دریافت کنیم.

اجرای طرح هادی ۵۵۰ روستای گلستان چشم انتظار اعتبار

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان: با توجه به اینکه گلستان استان حادثه خیزی است، بنیادمسکن برنامه‌های  جامعی در بخش ایمن سازی روستاها در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه سیل ۹۸ جزء پرخسارت ترین حوادث استان محسوب می‌شد افزود: گلستان در بخش بازسازی ها از سال ۷۶ تا کنون بیش از ۴۸ هزار واحد را در حوادث مختلف در گلستان و استان های دیگر نوسازی و بهسازی کرده است.

وی گفت: در سال ۸۴  که طرح نوسازی بافت های فرسوده روستایی در کشور آغاز شد تنها ۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در گلستان و همچنین در کشور مقاوم بود که در حال حاضر این شاخص در گلستان به ۵۶ درصد رسیده است.

حسینی تصریح کرد: امیدواریم در دو برنامه ۵ ساله با همکاری تمامی مرتبطین بتوانیم این طرح را به اتمام برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن محرومین یکی از محوری ترین ماموریت های بنیاد مسکن است بیان داشت:

در سال ۹۹ ساخت ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین آغاز شد و امسال نیز ساخت دو هزار واحد را آغاز خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نهضت ساخت مسکن محرومین با سرفصل های مختلف و هم افزایی بین دستگاه ها افزایش یافته است.

حسینی بیان داشت: ساخت مسکن ماندگاری مردم در روستا را تثبیت و در رونق اشتغال روستایی کمک می کند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: توجه به مسکن روستایی همچنین باعث کاهش حاشیه نشینی می شود.

وی در ادامه در خصوص طرح هادی نیز اظهار کرد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گلستان و حدود ۵۰ روستای زیر ۲۰ خانوار به طور کلی ۹۳۳ روستا دارای نقشه راه است و تمامی دستگاه ها از این نقشه های طرح هادی استفاده می کنند که افق طرح ها ده ساله است.

وی افزود: ۴۷۷ روستا برای اولین بار پس از ده سال مورد بازنگری قرار گرفت و ۴۰۶ روستا نیازمند بازنگری است که امسال ۱۵۲ روستا بازنگری خواهد گرفت.

وی در رابطه با اجرای طرح هادی گفت: حدود سه هزار کیلومتر شبکه معابر در داخل روستاهای استان وجود دارد که تا کنون از مجموع ۹۳۳ روستا در ۶۹۷ روستا معادل ۷۴ درصد عملیات اجرایی زیرسازی، آسفالت و جدول کشی را آغاز کرده ایم که در ۵۵۰ روستا در حال انجام است.

وی افزود: یکی از مطالبات بنیاد مسکن در سفر ریاست جمهوری تکمیل پروژه های طرح هادی در ۵۵۰ روستای استان بود که متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات ملی این طرح حذف شد اما با پیگیری های انجام شده این اعتبار در بودجه لحاظ شد.

حسینی تصریح کرد: برای تکمیل اجرای این پروژه ها ۹۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است تا در مصوبات دوم سفر رئیس جمهور مصوبه ای برای این طرح دریافت کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار