مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت که شاخص مقاوم سازی روستایی در استان از هفت درصد در سال ۸۴ به ۵۷ درصد رسیده است.

شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی گلستان ۵۶ درصد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سید محمد حسینی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: گلستان استان حادثه خیز اعم از سیل، زلزله، رانش، فروچاله و غیره است و برنامه جامعی برای ایمن‌سازی روستاها در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در مجموعه سرفصل بازسازی‌ها از سال ۸۶ تاکنون ۴۸ هزار واحد مسکونی بازسازی شده است.

وی بیان کرد: نوسازی واحدهای فرسوده هم از سال ۸۴ آغاز شده و توانستیم بسیاری از واحدها را مقاوم سازی کنیم.

حسینی اضافه کرد: در شروع طرح تنها هفت درصد از واحدهای روستایی مقاوم بود که هم اکنون این شاخص به ۵۶ درصد رسیده است و از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد: طی دو برنامه پنج ساله تلاش می‌کنیم تا افق ۱۴۱۰ نوسازی بافت‌های فرسوده را به اتمام رسانده و جشن پایان مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد ۴۰۰ ناظر نظام فنی در استان داشته و ۱۴۰ دفتر طراحی داریم که ۲۸۰ مهندس خبره سازه و معماری در آن فعالیت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌هایی که بنیاد مسکن در آن ورود کرده، مسکن محرومان است، افزود: در سال ۹۹ سه هزار واحد محرومان آغاز شد و به پایان رسید و امسال هم دو هزار واحد بعد از ماه رمضان آغاز خواهد شد که هم اکنون در حال شناسایی تشکیل پرونده و صدور پروانه هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰ هزار واحد محرومان طی تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان در کشور ساخته شده که سهم گلستان ۵۷۸ واحد است و در مراوه تپه و سایر روستاها آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۵۰ میلیون بلاعوض، هشت تن سیمان رایگان دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان و تیپ و نقشه‌های رایگان در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار