سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت گلستان بر لزوم نصب کد واحدهای صنفی در محل فروشگاه تاکید کرد.

لزوم نصب کد مربوط به سلامت واحد صنفی در محل فروشگاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، درویش علی حسن زاده در جلسه عمومی اتاق اصناف مرکز گلستان گفت:  تلاش همه مسئولین همواره این بوده که در  شرایط  کرونا از تعطیلی واحد‌های صنفی جلوگیری کنند.

او گفت:دولت جدید از اواخر شهریور ماه سال گذشته بحث مدیریت هوشمند کرونا را مطرح کرد و بعد از فراگیر شدن واکسیناسیون مردم این طرح از آذز ماه اجرایی شد.

به گفته حسن زاده، بر این اساس، فعالیت واحد‌های صنفی و مشاغلی که میزبان مشتری در محل هستند، مشروط به آن است که مراتب تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا به همه صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان و مشتریان مربوطه و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا، در سامانه امید درج شده باشد.

او گفت: اخذ کد QR مربوط به واحد صنفی از سامانه و نصب آن در مدخل ورودی همه واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، به نحوی که توسط خدمت گیرنده قابل رویت و اسکن باشد، الزامی است.

حسن زاده گفت: تشکل‌های صنفی مربوط موظفند علاوه بر پیگیری این موضوع، بر چگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن مراجعین و مشتریان از طریق سامانه و متصدیان واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی نظارت کنند.

او گفت: از اول اردیبهشت از فعالیت واحد‌هایی که کد QR واحد صنفی خود را دریافت و نصب نکرده و واکسن کرونا را نزده باشند جلوگیری خواهد شد.

او گفت: بی شک اکثر واحد‌های صنفی حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و لازم است روسای اتحادیه‌های صنفی از ظرفیت مدیران اجرایی و همچنین کافی نت‌ها  برای کمک به اعضای خود برای دریافت کد QR واحد صنفی استفاده کنند.

حسن زاده گفت: از اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تقاضا داریم بحث اخذ و نصب کد QR از طریق واحد‌های صنفی را که هدف آن جلوگیری از تعطیلی مجدد آنهاست، جدی بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار