عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

نیکوکاران گنبدی۳.۵میلیارد ریال به خانواده زندانیان شرق گلستان کمک کردند

ایرنا نوشت: جمعی از نیکواران، معتمدان، بازاریان و برخی اشخاص حقوقی گنبدکاووس به‌مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت عصمت طهارت(ع) حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان این شهرستان و شرق استان گلستان کمک مالی کردند.

در مراسم جشن حمایت از خانواده زندانیان شرق گلستان که روز یکشنبه در محل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه این شهرستان در سخنانی بیان داشت: کمک به خانواده زندانیان که به هر دلیل سرپرست آنها در زندان به سر می‌برد به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقدامی بسیار ارزشمند است.

 

نمایان شدن رنگ نارنجی در نقشه کرونایی استان گلستان/ 177 بیمار کرونایی بستری هستند

تسنیم نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اکنون ۱۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان بستری شده‌اند که یک نفر کمتر از دیروز است.

سعید گل فیروزی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا  اظهار داشت: 177 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان بستری شده‌اند که  یک نفر کمتر از دیروز است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: 50 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستریند و 28 نفر هم به ونتیلاتور متصل هستند.

 

حضور ورزشکار گلستانی در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا

باشگاه خبرنگاران نوشت: ورزشکار گلستانی در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا حضور دارد.

مسابقات انتخابی کشتی آلیش مردان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا در قرقیزستان از ۲۵ فروردین در مجموعه سوریان تهران آغاز شد.

بر این اساس نام علیرضا پهلوان زاده آلیش کار مراوه تپه‌ای استان گلستان در لیست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفت.

 

فعالیت غیرمجاز ۵ معدن شن و ماسه در گرگان متوقف شد

ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: فعالیت پنج معدن شن و ماسه در زمین‌های کشاورزی این شهرستان به علت برداشت غیرمجاز و رعایت نکردن استاندارد تعیین شده، متوقف شد.

محمود اسپانلو افزود: در نخستین گام اجرای این طرح، معادن برداشت شن و ماسه در زمین‌های کشاورزی روستای آهنگر محله و توسکستان گرگان بررسی و فعالیت پنج معدن مجاور این روستاها تعطیل شد.

وی گفت: سه مورد از این معادن مجوز فعالیت نداشته و ۲ مورد با وجود داشتن مجوز فعالیت با ایجاد گودال های عمیق بیشتر از استاندارد تعیین شده ، برداشت می کردند.

 

صف طولانی نان و نارضایتی گلستانی ها/مسئولان: سهمیه افزایش می یابد

مهر نوشت: صف های طولانی مقابل نانوایی های گلستان خرید نان را به یک چالش برای مردم تبدیل کرده و آن ها امیدوار هستند تا با تزریق فوری آرد و تشدید نظارت ها، شرایط تهیه نان به روال عادی برگردد.

طی هفته‌های اخیر، مشاهده صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های شهر و روستاهای گلستان به یک رخداد تکراری تبدیل شده است؛ مردمی که در ماه رمضان برای تهیه نان باید ساعت‌ها در صف بایستند. هرچند در تعطیلات نوروز هم شاهد صف در مقابل نانوایی‌ها بودیم اما در روزهای اخیر این اتفاق، نمود بیشتری یافته است.

متصدیان نانوایی‌ها کاهش سهمیه آرد و تکلیف به پخت دو سوم آرد در بعدازظهر را دلیل ایجاد صف‌های طولانی عنوان می‌کنند و بر این اعتقاد هستند که در صورت تأمین و تخصیص آرد کافی مشکلی برای پخت بیشتر نان ندارند.

 

قلعه قافه مینودشت رکوردار بیشترین باران

صدا و سیما نوشت: بیشترین باران روز گذشته تا صبح امروز در گلستان، از ایستگاه قلعه قافه مینودشت با ۱۶ میلیمتر دریافتی گزارش شده است.

قلعه قافه مینودشت رکوردار بیشترین بارانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: دوزین مینودشت با ۱۴ میلیمتر دیگر ایستگاه پربارش گلستان بود.

محمود محمد قلی پور افزود: از ایستگاه‌های چاتال و سوار پایین کلاله، فارسیان فرنگ گالیکش و آق قلا نیز بارش ۱۳ میلیمتر باران گزارش شده است. وی گفت: از ارتفاعات درازنو کردکوی نیز بارش کمی برف گزارش شده است.

 

نماینده مجلس: کنترل دولت بر قیمت نهاده‌های مسکن مطلوب است

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برخی سوداگران تلاش می‌کنند به بهانه حذف احتمالی ارز یارانه‌ای، بازار مسکن را متلاطم کرده و قیمت‌ها را افزایش دهند اما دولت با برنامه‌ریزی و کنترل مطلوب و حفظ قیمت نهاده‌های بازار مسکن از افزایش قیمت آن جلوگیری کرد.

عبدالجلال ایری اظهارداشت: نظارت بر بازار فولاد، سیمان و دیگر نهاده‌های صنعت ساختمان مطلوب است و اگر تخلفی گزارش شود اقدامات بازدارنده خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بندرگز، گمیشان، ترکمن و کردکوی در مجلس شورای اسلامی گفت : با وجود مدیریت نرخ اقلام موثر در ساخت مسکن برخی مالکان و سازندگان عمده مسکن، نرخ را به صورت روزانه افزایش می دهند.

 

آماده سازی مزارع برای پرورش میگو

صدا و سیما نوشت: مزارع پرورش میگو در کمیشان برای شروع کارخود در سال ۱۴۰۱ آماده می‌شود.

آماده سازی مزارع برای پرورش میگوبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان گفت: با نزدیک شدن به زمان شروع پرورش میگو در سال ۱۴۰۱ در سایت پرورش گمیشان براساس دستورالعمل‌های دامپزشکی و الزامات فنی و بهداشتی بازدید مشترک کارشناسان اداره‌های شیلات و دامپزشکی انجام شد.

شاپور فکوری افزود: تمام مراحل آماده سازی شامل شخم زدن و آهک پاشی زمین، وضع فیلتر شنی و توری‌های سه مرحله‌ای برای جلوگیری از ورود هرگونه موجود ناخواسته در این مزارع بررسی می‌شود.

 

موزه شرق گلستان، ۶ سال ساخت با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی

ایرنا نوشت: عملیات ساخت موزه گنبدکاووس به عنوان یکی از مطالبات مردم این شهر تاریخی در دهه فجر سال ۹۴ شروع شد اما با گذشت افزون بر ۶ سال فقط به ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و به دلیل وجود مشکلات مالی و اعتباری راه طولانی برای بهره‌برداری در پیش دارد.

گنبدکاووس با قدمت افزون بر ۶ هزار سال به‌عنوان بخشی از استان گلستان فعلی از لحاظ پیشینه تاریخی (پیش از اسلام) به نام‌های "ورکان، هیرکان و هیرکانیه" مشهور بود و بعد از اسلام به "جرجان" و در دوره تیموری به بعد به گنبدقابوس و از سال ۱۳۱۶ نیز گنبدکاووس نامگذاری شد و با داشتن ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی فراوان، نیازمند احداث موزه است.

 

احداث دایک درآشوراده برای انتقال رسوب/لایروبی اردیبهشت آغازمی شود

مهر نوشت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از شروع عملیات احداث دایک در جزیره آشوراده برای انتقال رسوبات برداشت شده از خلیج گرگان خبر داد و گفت: لایروبی اردیبهشت آغاز می شود.

سید محمد دهنوی اظهار کرد: عملیات مطالعه و نقشه برداری هیدروگرافی برای تعیین حجم رسوب و شیب سطح خلیج گرگان در دست انجام است و البته این مطالعه از سنوات قبل آغاز شده بود و هم اکنون نیاز به بروزرسانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان، یک تیم مشغول کار هیدروگرافی بوده و همزمان با آن مطالعه طرح احداث دایک در داخل جزیره آشوراده هم آغاز شد.

 

75 زندانی جرائم غیرعمد گلستان چشم انتظار کمک خیرین

ایسنا نوشت: مدیرکل زندان های گلستان گفت:در حال حاضر ۷۵ زندانی غیرعمد در استان گلستان چشم به راه همت بلند مردم استان گلستان به ویژه خیرین هستند.

غلامرضا سرلک اظهار کرد: خوشبختانه کمک به آزادی زندانیان در استان گلستان تبدیل به یک فرهنگ شده است و در سال گذشته بسیاری از هم استانی های ما هزینه های مربوط به جشن تولد، ازدواج، سالگرد ازدواج، سفر حج و زیارت و حتی کودکان قلک های خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند که این اقدام خود یک حرکت رو به جلو و برای خانواده های زندانیان امیدبخش بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ زندانی غیرعمد در استان گلستان چشم به راه همت بلند مردم استان گلستان به ویژه خیرین هستند، افزود: در سال گذشته با همت بلند مردم و ستاد دیه کشور و مساعدت دستگاه قضایی گلستان، ۳۰۰ زندانی غیرعمد در استان آزاد شدند که ۲۸۵ نفر از آنها مرد و ۱۵ نفر زن بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار