از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۹۵۰ تن مرغ مازاد از سطح بازار شهر‌های گلستان خریداری شده است.

خرید ۹۵۰ تن مرغ مازاد از بازار گلستان/توقف توزیع مرغ منجمد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی برای تنظیم بازار مرغ در کشور باید عرضه مرغ منجمد متوقف و روزانه حداقل ۷۰۰ تن مرغ مازاد از سطح بازار کشور خریداری شود.

استان گلستان یکی از قطب‌های بزرگ تولید مرغ در کشور است و برای بررسی بازار مرغ استان به سراغ معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان رفتیم.

حسن پور در این باره گفت: از تاریخ ۱۴ فروردین و با شروع ماه مبارک رمضان موضوع مازاد مرغ در استان مشهود شد و ما از همان روز با وزارتخانه مکاتبه کردیم ومجوز خرید مازاد مرغ در استان دریافت شد.

او می‌گوید: از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۹۵۰ تن مرغ مازاد از سطح استان خریداری شده است و خرید مرغ مازاد در استان تا زمانی که بازار به تعادل برسد ادامه دارد.

حسن پور گفت: در استان گلستان روزانه بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن و گاهی تا ۸۰۰ تن تولید مرغ داریم که از این مقدار بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن در خود استان توزیع می‌شود و مابقی به ۸ تا ۱۰ استان دیگر ارسال می‌شود.

او می‌گوید: طبق گزارش‌های رسیده در این ایام گاهی قیمت مرغ از قیمت مصوب بازار که ۳۱ هزار تومان بوده هم پایین‌تر آمده و به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده است.

او درباره محدود کردن توزیع مرغ منجمد در بازار استان گفت: در تب و تاب ایام نوروز که مصرف مرغ زیاد بود دو سهمیه ۴۴۰ تنی مرغ منجمد به استان اختصاص داده شد.

 حسن پور می گوید:  با شروع ماه مبارک رمضان هم یک سهمیه ۳۷۴ تنی به استان اختصاص داده شد که از این سهمیه مقدار ۱۳۰ تن آن توزیع شده است.

به گفته حسن پور در حال حاضر بازار مرغ استان اشباع است و ضرورتی بر توزیع مرغ منجمد نیست و مرغ منجمد بر اساس نیاز بازار و ضرورت در استان توزیع می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار