سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت ۶۳ اثر منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی استان در فهرست آثار ملی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

۶۳ اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان گلستان، رحمان فرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره ثبت آثار تاریخی استان اظهارداشت: در سال گذشته باهمت و تلاش همکاران واحد ثبت آثار این اداره‌کل، 70 پرونده ثبتی تدوین و به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد که از این تعداد 63 اثر شامل 45 اثر غیرمنقول، 5 اثر منقول، 8 اثر ناملموس و 5 اثر طبیعی در این سال در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین 3 اثر حمام فارسیان، برج رادکان و مدرسه کریم ایشان تعیین حریم شدند.

وی یادآور شد: با ثبت این تعداد اثر تاریخی استان گلستان در فهرست آثار ملی، آثار ثبتی و واجد ارزش این استان به 984 اثر رسیده است.

فرمانی بیان کرد: برنامه‌ریزی واحد ثبت آثار استان گلستان برای سال 1401، به ثبت رساندن 30 اثر استان در فهرست آثار ملی است و با توجه به میزان درخطر بودن آثار غیرمنقول، تأکید ثبت ملی برای این آثار خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از آثار تاریخی، طبیعی و معنوی توسط آحاد مردم، تصریح کرد: این آثار که نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ مردم این دیار و به‌نوعی میراث گذشتگان است، باید برای نسل‌های آینده به یادگار بماند و ثبت این آثار در فهرست آثار ملی گامی در راستای حفاظت و پاسداری از این مواریث ارزشمند خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار