رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: متقاضیان توسعه و راه اندازی ۵۵ پروژه گردشگری این شهرستان استان گلستان نیازمند تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره هستند.

۵۵ پروژه گردشگری کلاله نیازمند هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدعلی سرگزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشتر فعالان حوزه گردشگری کلاله متقاضی دریافت تسهیلات کم بهره برای ساخت و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع گردشگری و خدمات اقامتی پذیرایی، سفرخانه‌های سنتی و گردشگری مزرعه هستند.

وی افزود: در سفر اسفندماه پارسال هیات دولت به گلستان درخواست بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری کلاله به وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده رییس جمهور ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله بیان کرد: پیگیری فرماندار، نماینده مردم شرق استان در مجلس و سایر مسوولان شهرستانی برای تصویب این درخواست به عنوان مصوبات سفر رییس جمهور و جذب اعتبار در حال انجام است.

سرگزی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مزارع گردشگری، پنج خانه مسافر و یک محیط پارک طبیعی به مساحت ۱۲۰ هکتار را از جمله ظرفیت‌های گردشگری و پذیرایی از مسافران در کلاله برشمرد و گفت: ۱۲ واحد بوم‌گردی در مرحله دریافت پروانه بهره برداری قرار دارند و ۲۸ واحد بوم‌گردی هم با پیشرفت‌های فیزیکی ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

وی افزود: بیشترین علاقمندی گردشگران در سفر به این شهرستان حضور در دل طبیعت و مشاهده زندگی روستایی است لذا برای فراهم کردن شرایط اسکان بهتر آنان، علاوه بر فعال بودن مراکز اقامتی شهری، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۹۵ مورد حمایت قرار گرفت و در این چند سال ۱۷ واحد بوم‌گردی راه اندازی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله افزود: علاوه بر واحدهای بوم‌گردی، ۲ مزرعه گردشگری از جمله مکان‌های جذاب و دیدنی شهرستان برای پذیرایی از علاقمندان شناخته می‌شود و ۶ مزرعه گردشگری در مرحله دریافت پروانه بهره برداری و ۱۷ مزرعه گردشگری دیگر در مرحله بازدیدهای اولیه و اقدامات کارشناسی برای ساخت قرار دارد.

به گزارش ایرنا،  قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار