معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان:

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: ساماندهی خانه‌های مسافر استان از طریق مجریان طرح خانه مسافر در حال انجام است و این افراد وظیفه دارند خانه‌های مسافر بدون مجوز را شناسایی کنند.

ساماندهی خانه‌های مسافرغیرمجاز اولویت میراث فرهنگی است

به گزارش خبرنگارگلستان 24، یاسر قندهاری افزود: تاکنون برای ۲۶۱ خانه مسافر در استان گلستان پروانه بهره‌برداری صادر شده و با مجوز در حال فعالیت هستند.

وی فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز را به طور عمده مربوط به مناطق روستایی استان دانست و افزود: بخش عمده‌ای از این خانه‌ها شناسایی شده و از طریق ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها تذکرات لازم به آنها داده شد تا هرچه سریعتر برای دریافت پروانه بهره‌برداری از طریق مجریان طرح ساماندهی خانه مسافر اقدام کنند.

وی ادامه داد: ساماندهی خانه‌های مسافر در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان است و تاکنون تعدادی از خانه‌های افرادی که با وجود فراخوان‌ و نشست‌های توجیهی همچنان خواستار جذب مسافر به صورت غیرمجاز هستند پلمب شده و این روند ادامه خواهد داشت.

قندهاری اضافه کرد: در دوران کرونا مهمترین فعالیت میراث فرهنگی در بحث رونق بخشی به فعالیت بوم‌گردی‌ها و خانه‌های مسافر و سایر تاسیسات گردشگری مانند هتل‌های استان علاوه بر کمک به جبران خسارت با پرداخت تسهیلات، تولید محتوا در فضای مجازی بود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۳ واحد بوم‌گردی در گلستان، اظهارداشت: بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌ گردی از طریق کارگروه فضای مجازی استان می‌توانند برای معرفی واحدهای خود تولید محتوا کنند تا با افزایش ترددها، پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشند.

وی گفت: کرونا از اسفند سال ۹۸ تا پایان شهریور سالجاری هفت هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف گردشگری این استان خسارت زده که برای جبران بخشی از این خسارات ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا مصوباتی از جمله پرداخت تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله از سوی بانک‌ها تصویب کرد.

قندهاری افزود: پس از این مصوبه، اداره کل میراث فرهنگی گلستان نسبت به فراخوان واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا جهت بهره‌مندی از تسهیلات پیش بینی شده انجام داد که تا اوایل مهرماه ۲۱۵ پرونده برای فعالان آسیب دیده این حوزه تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته وی نیاز تسهیلاتی این تعداد پرونده ۱۳۵ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال با ایجاد یا تثبیت ۳۵۰ فرصت شغلی بود که تا اوایل مهرماه ۱۲۰ نفر آنها مبلغ ۷۰ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال با ایجاد یا تثبیت ۲۳۲ شغل دریافت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار