استقبال مردم از روند واکسیناسیون برای حفظ سلامت عمومی سبب شده تا وضعیت کرونایی استان گلستان زردرنگ شود.

پرچم زرد کرونا در گلستان بالاست/ 4 شهر گلستان صدرنشین استقبال از واکسیناسیون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، استقبال مردم از روند واکسیناسیون برای حفظ سلامت عمومی سبب شده تا وضعیت کرونایی استان گلستان زردرنگ شود، گرچه هنوز شرایط عادی نشده و می طلبد تا همکاری برای تکمیل زنجیره واکسیناسیون به عزم عمومی تبدیل شود، مردم باید تا برچیده شدن این ویروس منحوس نسبت به توصیه های بهداشتی عمل کنند، سهل انگاری در این زمینه اتفاقات تلخ و گاه غیرقابل جبران را رقم خواهد زد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان در خصوص آخرین وضعیت روند واکسیناسیون در استان گلستان از تزریق حدود 3 میلیون و 300 هزار دز واکسن کرونا خبر داد و گفت: افراد واجد شرایط نسبت به تزریق نوبت‌های اول، دوم و سوم کرونا در استان اقدام کردند، بیشترین استقبال نیز مربوط به مردم شهرهای گرگان، بندرگز، کردکوی و مینودشت بوده است.

علی باقری از مردم سایر شهرستان‌های استان خواست تا همراهی بیشتری در انجام واکسیناسیون داشته باشند و افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۵۳ دز نوبت اول واکسن کرونا معادل ۹۳.۸ درصد به جمعیت بالای ۱۲ سال استان تزریق شد و لازم است برای کنترل و مهار این بیماری سطح واکسیناسیون به بالای ۹۵ درصد برسد. 

وی با بیان اینکه ۱۳۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند، ابراز کرد: اساس اعلام مرکز آمار ایران استان گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با اشاره به تزریق یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۷۴ دز نوبت دوم و ۵۰۹ هزار و ۵۷۰ دز نوبت سوم واکسن کرونا در استان، اعلام کرد: طبق این آمار تاکنون ۸۳.۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و این عدد برای نوبت سوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۳۳.۳ درصد و برای جمعیت بالای ۱۸ سال ۳۸.۳ درصد است.

باقری افزود: علاوه بر اطلاع رسانی‌های متداول از طریق رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی، مراکز بهداشت هر شهرستان با استفاده از نظر علما و کارشناسان بر اساس خلاقیت برنامه‌های تشویقی مانند افزایش ساعت فعالیت به ویژه در ماه مبارک رمضان بعد از افطار را با هدف دعوت از مردم استان برای تزریق نوبت‌های اول تا سوم واکسن کرونا در دستورکار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار