قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: متوسط بهره‌مندی شهری از شبکه فاضلاب در گلستان ۱۸.۵ درصد است.

پوشش شبکه فاضلاب شهری در گلستان ۱۸.۵ درصد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوالفضل رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ برای اجرای فاضلاب شهرهای گرگان و گنبدکاووس، آق قلا، علی آبادکتول و بندرگز اسناد خزانه داشتیم و مجموع اعتبارات ۴۲ میلیارد تومان بود.

قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: در گرگان این رقم ۷.۶ میلیارد تومان بوده که تنها ۹۸۰ میلیون تومان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در سال‌جاری تزریق خوب اعتباری برای فاضلاب شهرهای گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر اتفاق افتاد و برنامه داریم تا پایان سال مالی این اعتبارات را جذب کنیم.

رحیمی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهر گرگان اختصاص یافته است، گفت: در گرگان ۲۳ هزار انشعاب فاضلاب داشته و ۳۰ درصد مشترکان از فاضلاب بهره‌مند هستند.

قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: میزان پوشش شبکه فاضلاب در بندرترکمن ۳۸ درصد، گنبدکاووس ۸۶ درصد و کردکوی ۳۸ درصد بوده و متوسط بهره‌مندی شهری از شبکه فاضلاب در گلستان ۱۸.۵ درصد است.

طبق گفته وی میانگین بهره مندی از فاضلاب براساس جمعیت تنها ۹ درصد است.

رحیمی اضافه کرد: روزانه ۲۱ هزار مترمکعب پساب تصفیه شده در گرگان داشته و این عدد در کل استان ۳۵ هزار متر مکعب است.

وی با بیان اینکه برنامه منسجمی برای استفاده از این پتانسیل آبی در استان نداریم، گفت: باید از این پساب در محصولاتی با یک فاصله مانند زراعت چوب و علوفه برای دام و غیره استفاده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار