تاکید نمایندگان نهادهای متولی برای شتاب‌بخشی به طرح لایروبی خلیج گرگان، دستگیری قاتلان ۲ روحانی گنبدی، آغاز عملیات احیای تالاب بین‌المللی گمیشان و حضور پرشکوه مردم گلستان در راهپیمایی روز جهانی قدس از مهمترین رخدادهای خبری این استان در هفته نخست اردیبهشت بود.

تاکید بر لایروبی خلیج گرگان و اخبار دیگر گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان بازدید از خلیج گرگان گفت: مدل‌سازی و طراحی لایروبی خلیج گرگان و سدخاکی رسوبات در آشوراده با کمترین اثرات زیست محیطی اجرا خواهد شد.

محمدرضا اللهیار اظهارداشت : رعایت دغدغه های محیط زیست به عنوان یک اصل جدی مورد توجه قرار دارد به گونه‌ای که در احداث سد خاکی (دایک) رسوبات در جزیره آشوراده از مصالح همگون با محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه‌های بنادر و محیط زیست به نقطه نظر مشترکی در اجرای پرسرعت مصوبه رییس جمهور و لایروبی خلیج گرگان برسیم .

در همین راستا ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان روز پنجشنبه گفت: طرح احیای تالاب گمیشان با اختصاص چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

محمد رضا کنعانی افزود: در پنجمین نشست ستاد هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور با حضور معاون اول رییس جمهور نقشه راه  نجات برخی از تالاب ها از جمله این تالاب استان گلستان ترسیم شد

**

مبارزه شیمیایی با آفت ملخ مراکشی با مشاهده این حشره در برخی کانون‌های آلوده و ردیابی شده توسط کارشناسان و دیده‌بانان جهادکشاورزی در مراتع ۲ شهرستان مرزی گنبدکاووس و مراوه‌تپه آغاز شد

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گنبدکاووس اظهار داشت: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ مراکشی در ۲۴ هکتار از مراتع روستای آی‌تمر بخش مرزی داشلی‌برون این شهرستان انجام شد و اعضای تیم ۹ نفره کارشناسان و دیده بانان جهادکشاورزی علاوه بر ردیابی، مبارزه شیمیایی را انجام دادند.

عبدالملک آرخی افزود: ردیابی ملخ مراکشی در ۲۰ هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس در مراتع "آی تمر، کُرند، خیرخوجه سفلی و علیا، داشلی برون، ترشکلی، قیزلر و آراقویی" انجام شد

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: قاتل ۲ روحانی اهل سنت گنبدی کمتر از یک ماه پس از وقوع این جنایت به همراه همدستان خود دستگیر شد.

 حیدر آسیابی اظهارداشت: متهم اعتراف کرد به علت اختلافات شخصی، پس از تهیه اسلحه اقدام به قتل این ۲ روحانی گنبدی کرد.

وی بیان کرد: هر ۲ مقتول و سه نفری که در ارتباط با وقوع این جنایت دستگیر شده اند ، از اهل سنت ساکن گنبدکاووس هستند و بررسی ها نشان می دهد این قتل ها هیچ انگیزه خارجی و یا ارتباط به گروه‌های تروریستی ندارد.

**

با گذشت حدود بیش از ۲۵ ماه از شیوع کرونا ، مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمارهایی در خصوص آخرین تبعات شیوع کووید ۱۹ در استان ارایه کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون از مجموع ۶۰ هزار نفر بیمار بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان پنج هزار نفر جان باختند.

 سعید گل‌فیروزی اظهارداشت: با آغاز سویه ششم کرونا تاکنون ۶ هزار بیمار بستری شدند و از این تعداد ۲۰۰ نفر فوت کردند.

**

فرمانده پایگاه دریابانی بندرترکمن با اشاره به اجرای مستمر گشت‌های هدفمند از نوار مرزی - ساحلی غرب گلستان گفت که در آخرین گشت و با اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی بیش از سه هزار لیتر بنزین و مشتقات نفتی قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدحسین برجسته ملکی اظهار داشت: در این عملیات ۲ هزار و ۵۸۰ لیتر بنزین، ۷۵۸ لیتر روغن موتور، چهار دستگاه موتور قایق و اقلام مرتبط کشف و در این راستا ۲ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم به این استان برای سرعت بخشیدن به تکمیل طرح ساختمان مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران گرگان اختصاص یافت.

اسرافیل وزیری افزود: پیمانکار مشغول نصب تاسیسات و رفع نواقص آن است و با جذب این اعتبار، تاسیسات مورد نیاز مجتمع توانبخشی ایثارگران خریداری و نصب می شود.

وی افزود: دولت در سفر استانی اسفندماه پارسال برای تکمیل ساختمان مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران گلستان ۲۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده بود.

**

راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه به صورت حضوری و در ۴۳ نقطه شهری، مرکز بخش و روستاهای پرجمعیت این استان برگزار شد.

در این روز همزمان علاوه بر شهر و روستاهای گلستان که شاهد حضور کم نظیر و به یاماندنی مردم بود، شماری از قایقرانان ،ماهی‌گیران و کارکنان نهادهای دولتی نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با استفاده از حدود ۳۰ فروند قایق موتوری در خلیج گرگان رژه دریایی برگزار کردند.

**

استاندار گلستان گفت: با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده، ۱۰ هزار میلیارد ریال به اعتبارات مصوب وزارت نیرو در جریان سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور به استان اضافه شد.

علی محمد زنگانه در نشست صمیمی با فعالان مردمی، فرهنگی و اجتماعی شرق گلستان در مصلی جمعه مینودشت افزود: پیش از این ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه وزارت نیرو تصویب شده بود که این رقم به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی گفت:  اعتبارات اضافه شده برای طرح‌های آبرسانی به شهرها و نوار مرزی گلستان و نیز تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت هزینه خواهد شد.

**

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: گلخانه‌های در حال بهره برداری استان سالانه ۱۲ هزار تن سبزی و صیفی، بیش از ۱۲ میلیون گلدان گل و گیاه زینتی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال و نشا تولید می‌کنند.

نوید رضا فرهانی افزود: سرمایه‌گذاری برای ایجاد گلخانه کشاورزی، راهکار پایدار تولید محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب زراعی و ایجاد فرصت‌های شغلی مطمئن است که‌ طی سال‌های اخیر توجه مسوولان گلستان را برای برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به خود جلب کرده است.

وی بیان کرد: برای گلستان در مسیر دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه و سطح ابلاغی، هزار هکتاری ایجاد گلخانه پیش بینی شده که با توجه به هماهنگی دستگاه های مرتبط استانی و استقبال متقاضیان برای سرمایه گذاری، ایجاد و بهره برداری گلخانه در استان دارای سرعت خوبی است.

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: سهمیه امسال استان، ایجاد و بهره برداری ۳۵ هکتار گلخانه است در حالی که با برنامه ریزی صورت گرفته ۷۰ هکتار گلخانه با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

**

محمد شهرکی نیکوکار گنبدی و رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی بدهکار و جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار