معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: 3035 فقره پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معمار تجربی ساختمان در سال ۱۴۰۰با هدف اعتبار بخشی به جامعه مهندسی حرفه ای و معمار تجربی و رونق تولید مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر و تمدید شد

صدور و تمدید 3035 فقره پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معمار تجربی ساختمان در سال گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس اسدالله پناه یزدان معاون مسکن و ساختمان اداره کل افزود: از این تعداد، 305 پروانه اشتغال به کارجدید صادرشد ، 1537 مورد تمدید و 1193مورد نیز ارتقاء پایه یافت. همچنین مجوز فعالیت در حرفه های مرتبط با ساختمان در قالب صدور پروانه اشتغال به کار شرکت های حقوقی اعم از آزمایشگاه‌های فنی، سازندگان مسکن و ساختمان، شرکت‌های طراح و ناظر و مهندسان مشاور و غیره صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 190 نفر عضو پروانه دار در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، معماری، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: پروانه اشتغال به کار در نظام مهندسی شاخص بسیار خوبی برای ادامه کار مهندسان با تجربه و ورود به کار و حرفه برای مهندسان استان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از رشد 32 درصدی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ در گلستان خبر داد و گفت: صدور و تمدید پروانه های نظام مهندسی ساختمان سال گذشته استان زمینه ساز اشتغال در استان شده است.

پناه یزدان  ، با تاکید بر اینکه طی سال گذشته 152مورد بازدید از ساختمان‌ها در سطح شهرستانهای استان انجام شده است، گفت: این بازدیدها بصورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود و پروانه ساختمان، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم حین بازرسی بررسی می‌شود. با توجه به وضعیت ساخت و ساز، اگر تخلفاتی اتفاق بیفتد طبق آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان  با اشاره به اینکه از ساختمان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند دستور توقف ساخت و ساز 7 ساختمان به شهرداری‌ها صادر شده است، تصریح کرد: تخلفات عمده این ساختمان‌ها مغایرت اجرای ساختمان با نقشه‌های مصوب شهرداری همچون عدم رعایت زیر بنا، سطح اشغال و سایر مسایل فنی مثل عدم رعایت مسائل ایمنی، عدم اجرای صحیح مهار دیوارهای غیرسازه ای بوده است.

پناه یزدان متذکر شد: در بررسی‌ها اگر به این نتیجه برسیم که عوامل فنی ساختمان، مثل ناظر، مجری و یا طراح ساختمان، الزامات مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌ها در انجام خدمات مهندسی را رعایت نکرده باشند، موارد جهت رسیدگی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی می‌شوند و طی سال گذشته برای 73 نفر از عوامل فنی این اقدام صورت گرفت.

پناه یزدان با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکلیف اداره کل راه و شهرسازی استان برای احداث حدود 94 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این طرح در طول چهار سال در استان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه مهندسی ساختمان استان می تواند زمینه‌ساز افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان طرح‌های ملی مسکن شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان خاطر نشان ساخت: سازمان های نظام مهندسی و کاردانی ساختمان موظفند ضمن اطلاع رسانی و بهره گیری حداکثری از سرویس ارائه خدمات غیر حضوری با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی نسبت به اقدامات اولیه فرآیند صدور ،تمدید و یا ارتقای پروانه اشتغال به کار اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار