حجت‌الاسلام طاهری گفت: بیش از ۵۰ رشته به رشته های واحد گرگان و ۷۰ رشته به استان در۴ سال گذشته اضافه شده است.

اضافه شدن ۷۰ رشته به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گلستان/ تعداد دانشجویان به ۲۸۵۰۰ نفر رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام «سیدعلی طاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد روند رو به رشد در تمامی حوزه های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بودیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد گرگان در جذب دانشجو سال گذشته جزو استان‌ها و واحدهای برتر کشور بود.

 

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ تعداد دانشجو از 13 هزار و 500 نفر به 10 هزار و 500 نفر  کاهش یافته بود. به عبارتی دیگر در این سال ها به طور متوسط سالانه هزار نفر از تعداد دانشجویان کم شده بود اما در دوره جدید با وجود محدود شدن جذب در مقاطع تحصیلات تکمیلی و علوم پزشکی نه فقط روند کاهشی متوقف شد بلکه سالانه حدود هزار نفر به جمعیت دانشجویی واحد گرگان اضافه شد و تعداد دانشجویان در گرگان به 12 هزار و 600 نفر و در استان 28 هزار و 500 نفر رسید.

 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: همچنین تعداد دانشجویان در واحدهای علی‌آباد، گنبدکاووس و آزادشهر از حدود3 هزار نفر به بیش از 4 هزار و 500 نفر افزایش یافت.

 

وی یادآور شد: همچنین استان گلستان و واحد گرگان به عنوان نمونه واحدهای دانشگاهی در زمینه فعالیت جهادی، فرهنگی، تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی، برنامه های علمی و غیره انتخاب شد که از سوی رئیس دانشگاه آزاداسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با اشاره به افزایش رشته در حوزه آموزش  بیان کرد: بیش از ۵۰ رشته به رشته های واحد گرگان و ۷۰ رشته به استان در۴ سال گذشته اضافه شده است.

 

وی به عملکرد مثبت در حوزه اداری- مالی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: کسب رتبه برتر کشوری دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد گرگان در حوزه توسعه مدیریت و منابع درسال گذشته، موفقیت بزرگی برای این دانشگاه بوده است.

 

حجت‌الاسلام طاهری به برخی اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: اقساط بانکی در گرگان بیش از دوسال، در مینودشت و علی آباد و بندرگز بیش از ۴ سال معوق شده بود که کلیه وام های استان پرداخت و تسویه کامل انجام شد.

 

وی به عدم دریافت کمک از ذخیره پس انداز و عدم دریافت وام در ۴ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دور قبل بیش از ۱۵ میلیارد تومان پس انداز علوم ‌تحقیقات و مراکز خرج شد و واحد گرگان دوپینگی مدیریت شدند. با این وجود بیش از سه سال مطالبات اساتید باقی مانده بود که در دور جدید بدون کمک از ذخیره پس انداز و دریافت وام بخش زیادی از مطالبات پرداخت و مطالبات به حدود یک سال کاهش یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار