رویای لمس دوباره جام قهرمانی بسکتبال ایران برای دومین سال متوالی، فقط به پیروزی در یک مسابقه دیگر تیم شهرداری مقابل ذوب آهن در فینال پنجگانه احتیاج دارد تا بالانشینی گرگان در سطح اول این رشته یکسال دیگر تمدید شود.

یک گام تا تحقق رویای گرگانی‌ها برای لمس دوباره جام قهرمانی بسکتبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شاگردان مهران حاتمی اگر چه فینال دوم مقابل ذوب آهن را به حریف اصفهانی واگذار کردند اما پیروزی در فینال اول و برتری با اختلاف ۳۳ گل در بازی سوم، امیدواری به قهرمانی مجدد این تیم باسابقه در لیگ برتر امسال را تا حد زیادی افزایش داد.

برخورداری از ۲ بازیکن باکیفیت خارجی، ملی پوشان آماده، استفاده از تاکتیک های مدرن ، تغییر حالت بازی به صورت مداوم و استفاده حداکثی از فرصت ها برای رسیدن به گل، امتیازات شهرداری گرگان در لیگ برتر امسال است که ممانعت از کسب برتری این تیم را به کاری دشوار برای حریفان تبدیل کرد.

مسابقه فینال پنجگانه شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان به عنوان ۲ رقیب دیرینه در حالی قرار بود برگزار شود که ذوب‌آهن با هفت قهرمانی، سه نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی پرافتخارترین تیم بسکتبال ایران است و بعد از ۱۱ سال به فینال لیگ برتر راه یافته است.

از سوی دیگر تیم بسکتبال گرگان یک مقام قهرمانی و ۲ مقام نایب قهرمانی در کارنامه دارد و با انگیزه فراوان هدفی جز بالا بردن دوباره جام قهرمانی ندارد.

اصفهانی‌ها این فصل بدون بازیکن خارجی راهی دیدار فینال شدند اما پری پتی و آنتانیا اودراس، خارجی های تیم شهرداری گرگان با کیفین فنی بسیار بالا از عوامل اصلی راهیابی این تیم به فینال محسوب می شوند.

گرگانی‌ها با پری پتی خاطره‌ای فراموش نشدنی در تاریخ بسکتبال ایران به ثبت رساندند.

در فینال فصل گذشته در حالی که گرگانی‌ها تا یک ثانیه به پایان فینال چهارم از مهرام تهران عقب بودند پرتاب راه دور پری پتی از نیمه زمین گرگان وارد سبد تیم مهرام شد و گرگانی ها با این گل به قهرمان رسیدند تا نام پتی برای همیشه در تاریخ ورزش این شهر جاودانه شود.

مسابقه شب گذشته شهرداری گرگان با ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه با سوت هادی سالم آغاز شد و گرگانی‌ها که حمله همه جانبه را در دستور کار خود قرار دادند و توانستند برتری یک طرفه خود را بر تیم حریف داشته باشند.

آغازگران این مسابقه در تیم اصفهان با سکانداری فرزاد کوهیان، ارسلان کاظمی، فرید اصلانی، آرمان زنگنه، علیرضا مرتضوی و سجاد مشایخی بودند و بازیکنان استارتر تیم گرگان با هدایت مهران حاتمی نیز رسول مظفری، پری پتی، محمد جمشیدی، کیوان ریاعی و آنتانا اودراس معرفی شدند.

در حالی که تنها ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه از ۱۰ دقیقه نخست مسابقه گذشته بود، تابلوی نتایج ۱۰ بر صفر به سود گرگان را نشان داد که این نتیجه فرزاد کوهیان مربی جوان اصفهانی‌ها را مجبور به گرفتن تایم استراحت (زمان خارج از بازی) کرد و ۲ تیم بعد از یک دقیقه بار دیگر به زمین بازگشتند و روند برتری گرگانی‌ها تا نیمه این کوارتر ادامه داشت و تابلو نتایج ۱۵ بر ۶ را نشان داد و بار دیگر کوهیان مجبور به گرفتن تایم استراحت شد.

در حالی که هنوز نیمی از کوارتر نخست نگذشته بود، محمد جمشیدی یکی از بازیکنان اصلی و کاپیتان تیم گرگان در جلوی نام خود سه خطای شخصی را دید و این کار باعث شد تا مهران حاتمی او را به بیرون بکشد و تا حدودی خیال اصفهانی‌ها را برای یک مبارزه راحت آماده کند، اما سرعت بالای بازی و بی‌دقتی در به ثمر رسیدن توپ در داخل سبد گرگانی‌ها برای آنها مشکلی را حل نکرد و دفاع خود و توپ‌ربایی‌های متعدد شهرداری‌چی‌های گرگان، سبب شد تا کوارتر نخست با برتری ۲۰ بر ۱۳ به سود گرگانی‌ها به پایان برسد.

در کوارتر دوم امتیازآوری در گرگان برای پری پتی و مظفری شروع شد و از سوی دیگر اکبری و قلی‌زاده نیز برای اصفهان امتیاز کسب کردند اما سرعت بالای بازی و بی‌دقتی متعدد از سوی بازیکنان ۲ تیم باعث شد تا در پنج دقیقه از گذشت این زمان از بازی، گرگانی‌ها تنها ۶ و اصفهانی‌ها نیز پنج امتیاز کسب کنند.

در اواسط این کوارتر حمله گرگانی‌ها با ۶ ریباند حمله بی‌اثر بود و هیچ یک از توپ‌های برگشتی تیم شهرداری به ثمر ننشست تا حاتمی برای حفظ روحیه و تعادل مسابقه پری پتی را از زمین بازی خارج کرد، اما در پنج دقیقه دوم این کوارتر حملات گرگانی‌ها با اضافه شدن جمشیدی به ترکیب تیم، سرعت و دقت بیشتری به خود گرفت تا این کوارتر را هم گرگانی‌ها با ۲ برابر امتیاز اصفهانی‌ها یعنی ۲۲ بر ۱۱ به سود خود به پایان بردند تا در نیمه اول علاقمندان شاهد ثبت امتیاز ۴۲ برای شهرداری گرگان در برابر ۲۴ امتیاز ذوب‌آهن باشند.

در کوارتر سوم هر ۲ تیم در حمله موفق عمل کردند، اما دقت و هوشیاری پری پتی باعث شد تا پس از پرتاب منطقه‌ای اصلانی، او پنج امتیاز به اندوخته‌های تیمش اضافه می‌کند و نبرد ۲ تیم با همکاری پتی و جمشیدی در گرگان ادامه داشت تا این کوارتر باز هم برتری گرگانی‌ها با نتیجه ۳۰ بر ۱۹ به ثبت برسد.

در تیم گرگان هم در حالی که نیمی از کوارتر چهارم گذشته بود، حاتمی به بازیکنان اصلی خود استراحت داد و مبین شیخی، یاسین کلاسنگیانی و احمد بوستانیان را به میدان فرستاد که آنان نیز توانستند برتری تیمی خود را حفظ کنند تا این کوارتر هم با نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به سود گرگانی‌ها به پایان برسد.

با این پیروزی تیم شهرداری گرگان در سری فینال ۲ بر یک از حریف خود پیشی گرفت تا راحت‌تر آماده برگزاری مسابقه چهارم در شامگاه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه و کسب دومین قهرمانی متوالی شود.

در شبی که پری پتی و محمد جمشیدی به عنوان ۲ بازیکن اصلی تیم گرگان، پرفروغ و کم اشتباه بودند، آرمان زنگنه و ارسلان کاظمی از ذوب‌آهن در مجموع پنج امتیاز و پنج ریباند داشتند.

شهرداری‌چی‌های گرگان در مسابقه اول با نتیجه ۷۲ بر ۶۴ تیم ذوب‌آهن را شکست داده بودند و در مسابقه دوم در حالی که در زمان قانونی به نتیجه تساوی ۷۶ به ۷۶ رسیدند، در پایان گرگان با حساب ۸۷ بر ۸۹ نتیجه را واگذار کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار