مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: پنج هزار و ۷۶ نفر از مردم استان ماه مبارک رمضان امسال خون خود را اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۸ درصد رشد داشته است.

شمار اهداکنندگان خون در گلستان افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ فاطمه محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت پنج هزار و ۷۸۵ نفر در استان متقاضی اهدای خون بودند که بعد از معاینات لازم پنج هزار و ۷۶ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

وی تعداد بانوان اهدا کننده خون در ماه رمضان سال گذشته را ۱۵۸ نفر اعلام و بیان کرد: امسال این آمار به ۲۱۴ نفر رسیده است که رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: ماه رمضان سال گذشته در مجموع چهار هزار و ۹۱۶ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که در نهایت چهار هزار و ۴۸ نفر از آنان موفق به خون دهی شدند.

محمدی تاکید کرد: خون‌های اهدایی علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی به مصرف دست کم هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و همچنین مصدومان سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

وی افزود: برای اهدای خون روزه‌داران امسال سه مرکز ثابت در علی‌آبادکتول، گرگان و گنبدکاووس و ۶ مرکز سیار در امام زاده عبدالله(ع)، مصلی و سرخنکلاته گرگان، مینودشت، گالیکش و کلاله در ساعات صبح و شب فعالیت داشتند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ذخایر خونی استان را هشت روز اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین نیاز خونی استان در شرایط کنونی به گروه‌های A و B منفی و O مثبت است.

محمدی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۵۱ هزار نفر در استان خون اهدا کردند که در مقایسه با سال ۹۹، ۴.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

استان مرزی گلستان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار