بی توجهی و رفتارهای روزهای گذشته مقام های دولتی در استان گلستان نشان می دهد که باید مرثیه ای برای پتروشیمی گلستان بخوانیم و پایان شوم انتظار 9 ساله 93 هزار سهامدار و هزاران بیکار گلستانی را به سوگ بنشینیم .

مرثیه ای برای انتظار ۹ ساله ۹۳ هزار سهامدار گلستانی !

بی توجهی و رفتارهای روزهای گذشته مقام های دولتی در استان گلستان نشان می دهد که باید مرثیه ای برای پتروشیمی گلستان بخوانیم و پایان شوم انتظار 9 ساله 93 هزار سهامدار و هزاران بیکار گلستانی را به سوگ بنشینیم .

hamrah

به گزارش گلستان 24، احساس می شد در سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به استان گلستان قفل 9 ساله پتروشیمی گلستان باز شود تا 93 هزار سهامدار آن از نگرانی در آیند و بیش از 10 هزار فرصت شغلی در استان گلستان ایجا شود.

اما شواهد امر نشان می دهد که دولت تدبیر و امید  علاقه ای ندارد تا به این مقوله مهم و اشتغالزا وارد شود که دلایلش موارد ذیل است:

1 – دولت در این سفر روی مصوباتی دست گذاشت که از قبل آنها را با استاندار و نماینده ولی فقیه در تهران بسته بود و از این رو با توجه به اینکه استاندار روی این پروژه تاکیدی ندارد و ایت الله نورمفیدی هم تا کنون موضع مشخصی را نگرفته ، در این سفر طی 24 ساعت گذشته هنوز هیچ مقام مسئول دولتی درباره پتروشیمی اظهار نظر رسمی نکرده است .

2 – دولت تدبیر و امید شدیدا تحت تفکرات محیط زیستی دکتر معصومه ابتکار قرار دارد بطوریکه هر چه وی در این زمینه بگوید سمعا و طاعتا قبول می کنند و با توجه به اینکه خانم ابتکار هم تحت تاثیر یک سری مدعیان محیط زیستی گلستانی با این پروژه مخالف است دولت هم رغبتی برای این پروژه نشان نمی دهد.

3 – پروژه پتروشیمی گلستان جزو دستاوردهای سفر رئیس جمهور دولت نهم دکتر محمود احمدی نژاد به استان گلستان بود که با استقبال گرم مردم استان جهت پذیره نویسی سهام مواجه شد و امروز که دولت تدبیر و امید جزو مخالفین فکری دولت قبلی به شمار می روند تمایل ندارند تا پروژه ای را پیگیری و افتتاح کنند که احمدی نژاد کلنگش را به زمین زده است .

4 – در مراسم عصر دیروز در تالار فخرالدین ساعد گرگانی که با حضور سرمایه گذاران بخش های مختلف برگزار شد نهاوندیان و دکتر حسن روحانی به همراه استاندار گلستان حضور داشتند که در این جلسه هم بحثی از پتروشیمی نشد تا جایی که به التفات کامیاب مدیر عامل پتروشیمی گلستان وقت ندادند صحبت کند که وی نهایتا در میان همهمه حضار ، حرفهای خود را بیان کرد.

5 – حسن روحانی رئیس جمهور صبح دیروز در جمع مردم گرگان در حالی که مردم با شعارهای” اشتغال اشتغال اشتغال ” و “بیکاری” را فریاد می زدند اما بر خلاف خواسته آنها اسمی از پروژه پتروشیمی نیاورد در حالیکه این پروژه بیش از 10 هزار نفر اشتغالزایی دارد.

همه این موارد حکایت از این دارد که باید مرثیه ای برای پتروشیمی گلستان بخوانیم و پایان شوم انتظار 9 ساله 93 هزار سهامدار و هزاران بیکار گلستانی را به سوگ بنشینیم تا وقتی دگر دولتی بیاید که به فکر مردم و هزاران جوان بیکار تحصیلکرده باشد و همه مسائل را با عینک سیاسی نبیند.

در تایید این نکته یعنی تعطیلی پتروشیمی همین بس که در 121 پروژه سال 93 و 94 استان که با هزینه ای بالغ بر 581 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی می شود پتروشیمی گلستان تعریف نشده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار