آب‌گرفتگی مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل برای نخستین‌بار نیست و بارها تکرار شده است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وقتی مشکل آب‌گرفتگی دامن‌گیر معلولان می‌شود

به گزارش گلستان24، آب‌گرفتگی موضوعی است که بر اثر بارش‌ها در مازندران شاهد آن هستیم که تقریباً برای مردم مازندران به امری عادی تبدیل شده است ولی از اینکه این موضوع دامن‌گیر معلولان شود موضوعی است نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

براساس گزارش‌ها مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل با توجه به مشکلات عدیده ساختمان فعلی مرکز نگهداری نوشیروانی و آب‌گرفتگی در زمان‌های بارندگی و عمر زیاد بنای ساختمان، بیش از 3 سال قبل نقشه ساختمان جدید مرکز نوشیروانی توسط مجرب‌ترین مهندسان طراح ساختمان بیمارستانی کشور طراحی، اقدام به دریافت پروانه ساخت ساختمان جدید و تمامی مجوزهای لازم از شهرداری، سازمان بهزیستی و سازمان استاندارد برای ساخت ساختمان جدید در چهار طبقه به متراژ 2 هزار و 800 مترمربع توسط هیأت مدیره قبلی انجام شد و خیران بزرگ نیز برای پشتیبانی به‌منظور احداث ساختمان اعلام آمادگی کرده بودند که حتی یک باب ساختمان مسکونی هم توسط یکی از خیران به این مرکز اهدا شد و همچنین در بهار سال 93 ساختمان جدید در شرف کلنگ‌زنی بود اما بنا به دلایلی جلوی احداث ساختمان جدید که سیر مراحل اداری تهیه نقشه و پروانه ساخت آن به تایید رسیده، گرفته شد.

همچنین مشکل دیگر بحث منحل کردن هیأت امنای این مرکز است که به‌جای آن سرپرست مستقر شد و در حال حاضر حدود 17 ماه است که این مرکز بدون داشتن هیأت مدیره قانونی و توسط نمایندگان بهزیستی استان و با جابه‌جایی سه مدیر اداره می‌شود و در صورتی‌که هیچ قدمی برای حل مشکلات آن برداشته نشده است.

بر اثر بارندگی شدید روز شنبه 24 مهرماه امسال آب‌های سطحی از ساعت 5 بعدازظهر وارد بخش نگهداری معلولان طبقه همکف و قسمت‌های اداری شد ولی اقدامات لازم برای هماهنگی با شهرداری و دیگر نهادهای امدادی برای رفع مشکل صورت نگرفت و خوشبختانه با اطلاع‌رسانی تعدادی از شهروندان، شهردار و فرماندار و برخی مسؤولان شهری در مرکز حضور پیدا کرده و اقدامات اولیه صورت گرفت که سؤال اینجاست اگر اتفاق ناگواری برای معلولان این مرکز می‌افتاد چه کسی پاسخگو بود؟

* مجموعه نوشیروانی بابل به‌زودی به هیأت مدیره جدید واگذار می‌شود

مدیرکل بهزیستی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قرارداد هیأت مدیره قبلی مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل اردیبهشت‌ماه سال 94 با سازمان بهزیستی به اتمام رسیده و تمدید قرارداد منوط به تأیید مجدد در کمیسیونی در سطح استان است.

سید سعید آرام بیان کرد: بعد از گذشت سه سال هیأت مدیره قبلی کمیسیون استان به واسطه بازرسی‌هایی که سال قبل از طریق وزارت خانه صورت گرفته بود و ایرادات موجود و اینکه سازمان قصد داشت در این مرکز به‌صورت دختران و پسران اصلاحاتی انجام شود با تمدید قرارداد موافقت نشد.

وی با بیان اینکه طی این مدت سازمان بهزیستی به‌صورت دولتی مجموعه را مدیریت کرد، تصریح کرد: با توجه به وقف‌نامه مرحوم نوشیروانی هیأت مدیره جدیدی متشکل از پنج دستگاه دولتی دادگستری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، اوقاف و آموزش و پرورش و از 6 نفر از افراد حقیقی در وقف‌نامه ذکر شده بود که هر 6 نفر فوت کردند و قرار شد اعضای حقوقی 6 نفر حقیقی را انتخاب کنند این افراد انتخاب شدند و مراحل قانونی در حال انجام است تا این مجموعه به هیأت مدیره جدید واگذار شود و در این مدت خود بهزیستی این مجموعه را مدیریت کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در مورد مشکل آب‌گرفتگی مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل، گفت: آب‌گرفتگی این مجموعه نخستین‌بار نبوده، با توجه به اینکه مسیر اصلی خروجی آب شهرستان بابل از این مرکز عبور می‌کند، مرکز دچار آب‌گرفتگی می‌شود و در تمام این مدت فرماندار، شهردار، معاون توانبخشی و رئیس اداره در مرکز حضور داشتند بدون آنکه کوچک‌ترین اتفاقی بیفتد با همیاری مسؤولان شهری مسأله کنترل شد.

آرام یادآور شد: همانند تمامی آب‌گرفتگی‌هایی که در معابر رخ می‌دهد آب‌گرفتگی سطحی در این مرکز اتفاق افتاد که با حضور نیروها جلوی آن گرفته شد.

وی افزود: دوره‌های قبلی آب‌گرفتگی شدیدتری داشتیم و این دوره مختصر بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه احداث ساختمان جدید برای این مرکز به بحث‌های اداری برمی‌گردد، افزود: به‌دلیل اینکه زمین برای سازمان بهزیستی با هرگونه فعالیتی انجام شود باید ساختمان به نام بهزیستی باشد خیری که اهدا کند هیچ مشکلی برای این کار وجود ندارد.

* آب‌گرفتگی مرکز نوشیروانی بابل نخستین‌بار نبوده و آخرین بار نیز نیست

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: 126 معلول خانم و آقا بالای 15 سال در مرکز نوشیروانی بابل نگهداری می‌شود.

وی به اتمام قرارداد هیأت مدیره قبلی اشاره کرد و افزود: خدمات ما برای معلولان هیچ فرقی نمی‌کند، با توجه به اینکه متولی معلولان سازمان بهزیستی است نظارت بر خدمات از طریق این سازمان صورت می‌گیرد.

معاون بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه اقدامات زیرنظر بهزیستی و خدمات به نحو احسن در حال انجام است، اضافه کرد: مشکل آب‌گرفتگی مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل نخستین بار نبوده و آخرین بار نیز نیست، باید تدابیری اندیشیده شود تا شاهد این مشکل نباشیم.

به گزارش فارس، خانواده‌های معلولان به‌دلیل اینکه از توان نگهداری از معلولان را نداشتند این افراد به مراکز نگهداری می‌سپارند از اینکه در مراکزی از این قبیل شاهد مشکلات اینچنینی باشیم واقعاً نگران‌کننده است و هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار