مسئولان بخوانند؛

هنوز با این بحران دو روز فاصله داریم ولی می توانیم تمام همت خود را صرف خدمت بی منت به این محترم ترین و شریف ترین انسانهایی روی زمین کنیم.

تنها دو روز تا جلوگیری از یک بحران فرصت هست

به گزارش گلستان24، دو روز تا فرارسیدن اربعین حسینی مانده، اگر همه باهم بسیج بشویم می توانیم این حماسه ماندگار را با خدمت بی منت به فصلی جدید و الگویی از مدیریت جهادی تبدیل نماییم .

بحران

دو روز دیگر زائرین عزیز حسینی به وطن باز می گردند البته بازگشت آغاز شده ولی موج جدی، در راه است همه به ضعف های موجود و کم کاری ها اشراف داریم اما اکنون وقت انتقاد نیست، آستین ها را باید بالا زد و به استقبال زوار الحسین شتافت و بی منت به همه این عزیزان خدمت کرد .

حقیقت آن است که کارکنان بسیاری از نهادهای خدمت گزار اعم از مردمی و نهادهای رسمی و مرتبط با موضوع اربعین و مسئولین محلی چندین ماه است به دور از خانواده در بیابان های اطراف مرزها در حال خدمت هستند و تمام بضاعت خود را پای کار آورده اند اما جمعیتی که در راه است بسیار بسیار فراوان تر از این تجهیزات و امکانات است و رفع مشکلات آنها نیازمند عزمی ملی و عاجل است، موکب آستان قدس رضوی در مرز مهران روزانه صد هزار پرس غذا تهیه و توزیع می کند اما طی دو روز پیش رو قرار است بیش یک میلیون زائر از این مسیر عبور کنند.

هوا سرد شده تن های خسته زوار پس از چند روز پیاده روی رنجور و کم تحمل شده و از طرفی مقررات امنیتی به درستی ایجاب می کند ورود جمعیت کنترل شود، ترافیک در اطراف مرز مهران از شهر بدره در آن سوی مرز آغاز می شود، زائران قریب به ۱۵ کیلومتر در آن سوی مرز باید پیاده روی کنند بعضا در تاریکی شب باید از دل بیابان ها بیایند و کنترل در مرز عراق و ایران حداقل ۵ ساعت زمان نیاز دارد، از مرز هم که بگذرند در داخل ایران هم ترافیک تا مهران بیداد می کند لذا دوباره پیاده روی شکل می گیرد و این بار بدون موکب ها و فضای شوق زیارت، لذا کار سخت تر هم می شود، افراد مسن و بیمار کودکان اولین گروهی هستند که در معرض خطر قرار می گیرند.

هنوز با این بحران دو روز فاصله داریم ولی می توانیم تمام همت خود را صرف خدمت بی منت به این محترم ترین و شریف ترین انسانهایی روی زمین کنیم.

نیروهای لب مرز چند ماه است استراحت نکرده اند پس باید نیروی جدید با شیفت بندی مناسب اعزام شود تا تنش ها به حداقل کاهش یابد سرویس های بهداشتی پیش ساخته باید به تعداد زیاد در محل مستقر شوند بیمارستان صحرایی و آشپز خانه های صحرایی هم مورد نیاز است.

پتو وسایل گرمایش و آب معدنی از جمله نیاز های اولیه به حساب می آید و مهم تر از همه حمل و نقل سریع و منظم زوار است که نیاز به مدیریتی جامع و کامل دارد و الا اگر توقف ها چند ساعت بیشتر شود و دوباره تراکم جمعیت شکل بگیرد همه چیز خراب خواهد شد.

سعی باید کرد از عراق و در شهرهای کربلا و نجف زائرین را به سمت چزابه و شلمچه راهنمایی کرد و در این دو مرز هم باید همان تمهیدات مورد نظر در مهران تدارک دیده شود. توزیع جمعیت اهمیت حیاتی دارد به ویژه نیاز است قطار های زیادی از همین الان در خرمشهر مستقر شوند تا زائرین محترم را به مقاصد برسانند، اصل را باید بر پیشگیری از تراکم جمعیت گذاشت و به حضور و پشتیبانی مردمی در صحنه اتکا کرد، مانند آنچه که در عراق شکل میگیرد، این اتفاق در کنار حضور مسولانه نهادهای مرتبزط می تواند تا حد زیادی راه حل رفع مشکل باشد.

انشالله اگر همت کنیم همه ما نزد امام حسین و زائران ایشان رو سفید خواهیم شد و اگر غفلت کنیم پاسخی نخواهیم داشت .

منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار