مهدی سندگل، فعال فرهنگی شهرستان گنبد:

ایشان به عنوان اولین مقام رسمی کشور و ولی فقیه این مملکت، اولین نفر شعار سال را اجرا کردند. خودشان شخصا به مراسم درگذشت مادر رئیس جمهور رفتند و به وی تسلیت گفتند.

رهبر معظم انقلاب، خودشان اولین نفر شعار سال را اجرا کردند

 مهدی سندگل، فعال فرهنگی شهرستان گنبد ، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، می گوید: چند سالی است که حضرت آقا، بحث اقتصاد را به میان آورده بودند. امسال نیز همه انتظار داشتند که یک سال اقتصادی تعریف شود، که این طور نبود. نیازی که حضرت آقا در این مقوله دیدند، بیشتر و شدید تر از بحث اقتصادی بود.

سندگل معتقد است که امسال حضرت آقا، دو نگاه را در بحث دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای ملت و دولت تعریف می کنند. وی می گوید: اول، تغییر اساسی نگاه بچه های حزب اللهی و وحدت دولت و ملت است. این نگاه هنوز جا نیافتاده است که این سخن آقا یک امر دستوری است و همه باید مطیع باشند و از آن تابعیت کنند. بحث دوم هم عدم استفاده ابزاری دولت از شعار سال است. یعنی دولت نباید از مقوله ای که امسال به عنوان شعار سال معرفی شده است، استفاده ابزاری کند و در جهت منافع شخصی خودش از آن استفاده کند. بلکه باید همه برنامه هایش را در جهت منافع کشور و مملکت بکار ببرد.

حضرت اقا

سندگل با بیان این موضوع که فضای منطقه ای که ایران در آن قرار دارد، به دلیل نفوذ خوبی که دارد، شرایط خوبی برای ایران فراهم کرده است و موجب شده است که ایران مامنی برای کشور های منطقه، به ویژه کشور هایی که دارای دولت های دیکتاتوری هستند باشد، می گوید: از این رو حضرت آقا نیاز اساسی حس می کنند که وحدت داخل کشور میان دولت و ملت افزایش پیدا کند. کشورهایی مثل عراق و یمن به ایران چشم دوخته اند و ایران خودش نباید در داخل مشکل داشته باشد.

وی ادامه می دهد: نگاه بعد نگاهی است که نشان دادن حکومت اسلامی واقعی در بین تمام کشور های جهان است. این برای نگاه تمدن اسلامی است که با توجه به حرکت هایی که تکویری ها انجام دادند، حضرت آقا نگاهی داشتند به این قضیه که ما باید حکومت اسلامی واقعی را به کل جهان نشان دهیم. مثل نامه ای که حضرت آقا خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند. از این رو یک نیازی است که در داخل کشور، یک اتحاد واقعی و کاملی داشته باشیم.

سندگل معتقد است، مورد دیگری که باعث نامگذاری امسال به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی شد  بحث هسته ای است. وی می گوید: فرایندی که ما در طی این چند ماه، از اول دولت تا امروز درگیر آن هستیم، باعث می شود که حضرت آقا نگاه یک دست بودن مردم و دولت را لازم احساس کنند . همچنین فضایی ایجاد شود که هرچند خطوط قرمز توسط دولت و ملت رعایت می شود، اما در کنار آن یک همدستی و همدلی باشد که هم دولت از سکانی که برایش به وجود آمده استفاده کند و ملت از کار دولت حمایت و پشتیبانی کند.

حضرت اقا

وی با بیان این که نکته مهم دیگر این است که حضرت آقا هم، خودشان به این قضیه ورود پیدا کردند، ادامه می دهد: حتی ایشان خودشان شخصا، برای مراسم درگذشت مادر رئیس جمهور شرکت می کنند. نگاه ایشان نگاه جامع و فرا ملی است. اگر قرار است این شعار اجرایی شود، ایشان خودشان به عنوان ولی فقیه این مملکت، اولین نفر، آن را اجرا می کنند. این روش های باعث می شود همدلی و همزبانی بیشتر شود.

این فعال فرهنگی تاکید می کند که برخی از کارشناسان معتقدند شعار امسال، خیلی به نفع دولت بود. وی می گوید: فشار ها از طرف مردم و منتقدین و گروه های سیاسی برای مردم آنقدر زیاد بود که شاید منجر به این می شد که دولت مقبولیت خود را از دست بدهد. اما این نکته ای  که حضرت آقا مطرح فرمودند، باعث شد که دولت از فشارها رهایی پیدا کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار