نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه نامتوازن در شهرستان‌های استان گلستان، گفت: مردم گنبدکاووس از توسعه نامتوازن در استان گلستان و رشد یک‌جانبه گرگان گلایه دارند.

گنبدی‌ها از توسعه نامتوازن در گلستان گلایه دارند

به گزارش گلستان24، از گرگان، قره‌جه طیار صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: از حضور استاندار محترم و مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان گنبدکاووس تشکر می‌کنیم و این اتفاق مثبت را برای خدمت‌گزاری صادقانه به مردم ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه دوست داشتم در این نشست که در فضایی صمیمانه برگزار می‌شود درباره طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت پیرامون توسعه گنبدکاووس سخن بگویم، افزود: اما متأسفانه توسعه نامتوازن، مغفول ماندن ظرفیت و استعداد قومیت‌ها و بدعهدی‌های برخی موجب شد تا به بیان گلایه‌ها و انتظاراتی رو بیاورم که مدت‌هاست مردم گنبدکاووس را ناخرسند کرده است.

* اتمام پروژه کمربندی شرق گنبدکاووس یکی از مطالبات جدی مردم است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا در اجرای طرح‌های ملی مربوط به گنبدکاووس اهمال و سستی می‌شود، خاطرنشان کرد: به طور مثال راه آهن سه جانبه ایران و کشورهای همسایه شمالی افتتاح شده اما هیچ ره‌آوردی برای مردم گنبدکاووس نداشته است و حتی از دیوارکشی محوطه ایستگاه در گنبدکاووس نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

طیار با تقدیر از زحمات مسؤولان راه آهن شمال شرق کشور این زحمات را ناکافی دانست و گفت: برخی اوقات کوتاهی ما در مسند مدیریت موجب خسران و حتی گاهی موجب بازگشت اعتبار به ویژه پیرامون راه آهن بندر خشک اینچه‌برون شده که این مسائل مردم گنبدکاووس را بسیار آزرده خاطر ساخته است.

وی از استاندار گلستان خواست تا به وعده‌های خود و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان پیرامون ساخت 24 کیلومتر از راه آهن گنبدکاووس به گرگان عمل کند و اضافه کرد: متأسفانه با وجود این وعده‌ها و قول‌های داده شده به مردم گنبدکاووس تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی صورت نگرفته و این با درایت و مدیریت خوب استاندار گلستان در این سال‌ها تناقض دارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتمام پروژه کمربندی شرق گنبدکاووس به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم گنبدکاووس باید مورد توجه مسوولان استان قرار بگیرد، ادامه داد: مردم گنبدکاووس حق دارند پس از سال‌ها انتظار این کمربندی را اجرا شده ببینند و از مشکلات عدیده ناشی از فقدان این کمربندی رهایی پیدا کنند.

طیار با انتقاد از عدم پیگیری جدی موضوع محوطه‌سازی و توسعه حریم برج قابوس بن وشمگیر در گنبدکاووس، تصریح کرد: این برج بیش از هفت سال بوده که مورد ثبت جهانی قرار گرفته است اما نه تنها توسعه‌ای در قبال این برج در حوزه گردشگری و توریستی اتفاق نیفتاده است بلکه چندین سالن ورزشی و یک کانون فرهنگی و هنری و سالن آمفی تئاتر نیز در این محوطه تخریب شده و فرصت‌های بی‌شماری از جوانان شهرستان در این حوزه سلب شده است.

* ثبت جهانی چه نفعی برای مردم گنبدکاووس داشته است؟

وی با طرح این سؤال که آیا بودجه‌ای از سازمان یونسکو برای این برج واریز شده است یا خیر، اظهار کرد: سؤال ما این است که این ثبت جهانی چه نفعی برای مردم گنبدکاووس داشته است و اگر بودجه‌های بین‌المللی و ملی برای این برج رسیده در کدام محل هزینه شده است؟

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پیگیری موضوع احداث درمانگاه شبانه‌روزی کرند، افزود: با وجود اینکه دستور کتبی احداث این درمانگاه را از مسؤولان مربوطه در وزارت‌خانه اخذ کرده‌ایم اما هنوز اتفاق جدی در این زمینه رخ نداده است.

طیار با تأکید بر اینکه پیش از تشکیل شدن استان گلستان روند توسعه در گرگان و گنبدکاووس متوازن بود، خاطرنشان کرد: اما پس از تشکیل استان گلستان این گرگان است که به سمت توسعه با شتاب حرکت می‌کند و سهم گنبدکاووس از توسعه در استان تنها درجا زدن بوده و این به دلیل نگاه‌های یک‌جانبه برخی مسؤولان بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار