رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان خبرداد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از افتتاح نمایشگاه وقف در 10 غرفه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان خبر داد.

افتتاح نمایشگاه «وقف» در گلستان

به گزارش گلستان24 ، از گرگان، حجت‎الاسلام عباسعلی مهدوی‎راد صبح امروز در حاشیه بازید نمایشگاه دهه وقف که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان افتتاح شد، اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز پذیرای علاقمندان به سنت حسنه وقف است.

وی در خصوص موضوعیت غرفه‎های این نمایشگاه تصریح کرد: غرفه بهره‎وری و بنیاد توسعه، سرمایه‎گذاری، فعالیت‎های عمرانی، فرهنگی، قرآنی، کودک و نوجوان، مشاوره وقف، ایستگاه سلامت، همه واقف باشیم، تحقیق، حراست و عملکرد سالانه اداره اوقاف و امور خیریه از محل موقوفات به عموم مردم اطلاع‎رسانی می‎شود.

* رسانه‎ها نیازهای روز سنت حسنه وقف را تبیین کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به 10 پروژه عمرانی از طریق جذب سرمایه‎گذار انجام گرفته است، افزود: اکثر این پروژه‎ها مسکونی بوده که به صورت مشارکتی با همکاری اوقاف و سرمایه‎گذار بخش خصوصی به سرانجام رسیده است و سرمایه‎گذار نیز از عواید آن بهره‎مند می‎شود.

مهدوی‎راد با تاکید بر اینکه پروژه‎های مشارکتی بر اساس نیت واقف عملیاتی می‎شود، ابراز کرد: 80 درصد موقوفات استان گلستان و شهرستان گرگان به منظور اطعام‎دهی عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی نقش رسانه‎ها را در فرهنگسازی سنت حسنه وقف با توجه به نیاز روز جامعه مهم خواند و گفت: در بخش سلامت، بهداشت، تعلیم و تربیت، کودکان بی‎سرپرست، وقف ائمه‎اطهار (ع)، حضرت زهرا (س) و امام صادق (ع) وقف صورت نگرفته است، بسیاری از تهی‎دستان که نیازمند مساعدت هستند وقفی برای کمک به آنها نداریم.

* 13 وقف جدید در گرگان انجام شد/ نخستین وقف خانوادگی گلستان در گرگان انجام شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه وقف قرآنی در استان و شهرستان بسیار کم است، اظهار کرد: با وجود آنکه سازمان اوقاف و امور خیریه در فعالیت‎های قرآنی بسیار خوب ظاهر شده اما در موقوفات قرآنی نیازمند نگاه ویژه است.

مهدوی‎راد با بیان اینکه در شهرستان گرگان 13 وقف جدید داشتیم، گفت: نخستین وقف خانوادگی استان گلستان در شهرستان گرگان بود خانواده صغیری «6 نفر» سهم‎الارث پدرشان واقع در باغ گلبن را وقف کردند، در چند روز آینده نیز وقف خانوادگی دیگری توسط 6 نفر اتفاق می‎افتد خوشبختانه وقف مشارکتی خیلی خوب در جامعه فرهنگسازی شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که خانواده‎ها درگیر آن هستند شاید وقف کردن سخت باشد اما سبک وقف مشارکتی در جامعه نهادینه شده است، شعار سازمان اوقاف «همه واقف باشیم» است هر شخص می‎تواند کتاب داستان و یا قرآن را وقف کند.

* 2 واحد تجاری در گرگان افتتاح می‎شود/ وجود 2008 موقوفه و 53 هزار رقبه در گرگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه دو پروژه مسکونی در هفته وقف کلنگ‎زنی می‎شود ارزش ریالی این پروژه‎ها را 850 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: موقوفه «بی‎بی زهرا» و موقوفه لمسکی از محل سرمایه‎گذار در بافت قدیم گرگان کلنگ‎زنی می‎شود.

مهدوی‎راد با اشاره به اینکه دو واحد تجاری در هفته وقف به بهره‎برداری خواهد رسید، ابراز کرد: افتتاح این پروژه در محل «دربنو» و آفتاب نهم اتفاق می‎افتد.

وی با بیان اینکه گرگان بیشترین موقوفات، رقبات و بقعه متبرکه را در خود جای داده است، گفت: 2 هزار و هشت موقوفه، 53 هزار رقبه و 46 بقعه در شهرستان گرگان وجود دارد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار