پرسپولیس در صدر و حاشیه‌ها پشت سر

پرسپولیس روز گذشته باز هم به صدر جدول رسید اما نکاتی درباره این باشگاه وجود دارد که پرداختن به آن خالی از لطف نیست

طارمی و دغدغه‌های سختی که برانکو دارد

به گزارش گلستان24، پرسپولیس روز گذشته موفق شد با یک گل از سد ماشین‌سازی تبریز بگذرد تا با کسب 26 امتیاز از 12 بازی یک بار دیگر تراکتورسازی 24 امتیازی را پشت سر گذاشته و به صدر جدول بازگردد. این برد هفتمین برد شاگردان برانکو در لیگ برتر جاری است و آنها باید خودشان را برای بازی بعد مقابل پدیده در مشهد آماده کنند که این تیم هم روز گذشته نوار موفقیت‌های تراکتورسازی را پاره کرد تا به نوعی باعث صدرنشینی‌ پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر شود. بازی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی اما نکاتی هم در دل خود داشت که در زیر به آن می‌پردازیم.

*گل نزدن‌های طارمی و حمایتی که از او می‌شود

مهدی طارمی بهترین گلزن لیگ برتر و آقای گل فصل گذشته تا اینجای لیگ از 12 بازی که برای تیمش انجام داده تنها موفق به زدن پنج گل شده است که با توجه به عملکرد این بازیکن خیلی آمار خوبی نیست چون به هر حال طارمی با توجه به عملکردی که از خود نشان داده سطح انتظار هواداران را بالا برده و شاید همین بالا بردن سطح انتظارات کار این بازیکن را سخت کرده است. از طرفی دیگر طارمی که حالا یکی از اجزای ثابت تیم ملی است شاید به دلیل نقش متفاوتی که در این تیم دارد این روزها دچار تناقض در فوتبال شده است. این بازیکن در تیم ملی به عنوان بال چپ بازی می‌کند و این در حالی است که او در پرسپولیس مهاجم هدف است.

این تناقض به گفته خود برانکو هم شاید دلیلی باشد که طارمی گلزنی را فراموش کرده هر چند که برانکو اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد. برانکو خوب می‌داند که طارمی زحمت زیادی در زمین می‌کشد و بارها خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد. اینکه توپ‌های این بازیکن گل نمی‌شود شاید بیشتر از اینکه مشکل فنی باشد مشکل روحی است و شاید در این میان برانکو وظیفه خطیری برای بازگرداندن اعتماد به نفس این بازیکن داشته باشد. به نظر می رسد با شرایط موجود همچنان طارمی از بازیکنان اصلی تیمش در بازی‌های آینده خواهد بود.

*حمایت پیشکسوتان از پرسپولیس پشتوانه گرم برانکو

شاید به جز روزهای ابتدایی حضور برانکو در پرسپولیس که برخی از پیشکسوتان مخالف او بودند این روزها دیگر نتوان مخالفی برای برانکو پیدا کرد چرا که عملکرد پرسپولیس طی سال گذشته و تا هفته دوازدهم لیگ جاری به گونه‌ای بوده که جای انتقاد به جز برخی بازی‌های خاص به جا نگذاشته باشد.در این میان شاهد هستیم که پیشکسوتان با حضور در استادیوم و حتی طی مصاحبه‌های مختلف حمایت خود را از پرسپولیس و برانکو اعلام کرده‌اند و همین موضوع تا اینجا توانسته آرامش فکری خوبی به سرمربی کروات بدهد هر چند که برانکو خودش هم می‌داند برخی انتقادهایی که علیه او مطرح شده کاملا به حق و درست است.

*ترکیب پرسپولیس تبدیل به دردسر شیرین برانکو شد

پرسپولیس روز گذشته پس از مدت‌ها تغییراتی در ترکیب اصلی به وجود آورد و رامین رضائیان و پریاموف برای اولین بار در لیگ امسال به صورت ثابت بازی کردند. این در حالی است که بازیکنانی مثل احمد نوراللهی و علی علیپور که قابلیت فیکس بودن در پرسپولیس را دارند روز گذشته از روی نیمکت بازی را تماشا کردند و محمد انصاری، امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند به دلیل محرومیت و مصدومیت دیروز همراه با پرسپولیس نبودند. حالا باید در نظر گرفت که در بازی‌های بعدی این بازیکنان هم (به جز عالیشاه که احتمالا دو هفته دیگر آماده بازی خواهد شد) به شرایط بازی می‌رسند و در این میان چیدن ترکیب اصلی سرخپوشان تبدیل به دغدغه شیرین و البته سخت سرمربی این تیم خواهد شد چرا که در صورت بازی دادن به هر کدام از این بازیکنان بازیکن شایسته دیگری بیرون خواهد نشست.

*تکلیف رضائیان چه خواهد شد؟

رامیان رضائیان از 24 اردیبهشت سال جاری که مقابل راه‌آهن بازی کرده بود دیگر فرصت نکرد به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب پرسپولیس به میدان برود اما روز گذشته و به دلیل محرومیت انصاری او این فرصت را پیدا کرد که به عنوان مدافع راست بازی کند و حسین ماهینی به جای انصاری راهی دفاع میانی شود. حالا این سوال به وجود می‌آید که با بازگشت انصاری از بازی آینده که نشان داده به شدت مورد اعتماد برانکو است و با عملکرد خوبی که رامین رضائیان روز گذشته مقابل ماشین‌سازی از خود نشان داده و همانند بازی با صنعت نفت پاس گل منجر به برد سرخ‌پوشان را داده تکلیف او برای بازی بعدی چه خواهد شد.

اگر رضائیان قرار باشد در همین پست بازی کند آن وقت از بین ماهینی و انصاری یک نفر باید نیمکت‌نشین شود. حتی این احتمال وجود دارد که انصاری به پست اصلی‌اش بازگردد و ماهینی از روی نیمکت بازی را تماشا کند. این‌ها تمام احتمالاتی است که برانکو برای بازی با پدیده در نظر خواهد داشت. ضمن اینکه حضور رامین رضاییان در ترکیب باعث طراوت تازه ای در بازی این تیم شده بود و همان طور که هواداران این موضوع را متوجه شدند قطعا کادرفنی پرسپولیس هم آن را بهتر دیده اند و شاید همه اینها مصیبت های شیرین مربیان تیم صدرنشین باشد. 

*سیاست سکوت رسم درستی نیست

علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس روز گذشته مطابق قبل در ورزشگاه آزادی حاضر شد تا بازی این تیم مقابل ماشین‌سازی را تماشا کند اما او وقتی در محاصره خبرنگاران برای انجام مصاحبه قرار گرفت یکبار دیگر سیاست سکوت را در پیش گرفت و حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نشد و عنوان کرد که برای او تنها هواداران مهم هستند و اهل رسانه نیست! این صحبت‌های سرپرست باشگاه باید مورد تحلیل قرار بگیرد چرا که در روزگاری که در همه دنیا رسانه‌ها را یک اصل مهم تلقی می‌کنند مشخص نیست طاهری چرا از صحبت با رسانه‌ها فراری است و تنها ترجیح می‌دهد با سایت باشگاه مصاحبه‌ای انجام دهد که قطعا خروجی‌ آن و سوالاتی که در آن پرسیده می‌شود مطابق میل سرپرست باشگاه است نه دغدغه‌هایی که طبعا رسانه‌ها با آن دست به گریبان هستند.

طاهری بابت ماجرایی که بابت لباس های پرسپولیس در فرودگاه بعد از بازگشت از امارات رخ داد و رسانه ها به این موضوع پرداختند ناراحت است و شاید باید بگوییم که شاکی است. او شاکی است که چرا مثلا رسانه ها این طور نوشته اند که پرسپولیس قصد داشته لباس ها را به صورت قاچاقی وارد ایران کند. مطمئنا باشگاه پرسپولیس به این نیت چنین خطای سهوی را مرتکب نشده و این شویه لباس آوردن به ایران از سوی باشگاه را باید به پای بی تجربگی و بی مدیریتی در این مورد دانست اما شکل اتفاق افتاده در فرودگاه در ابتدای امر همان برداشتی است که برخی رسانه ها به آن اشاره کرده بودند اما مجموعه مدیریتی پرسپولیس به نظر سر ناسازگاری با رسانه ها را دارد و این موضوع را جدیدا همچون پتکی بر سر رسانه‌ها می‌کوبد! به نظر می‌رسد سرپرست باشگاه پرسپولیس با سپر قرار دادن لفظ هوادار و ممنوع‌المصاحبه کردن خودش قصد دارد به نوعی رسانه‌ها را مقابل هواداران قرار دهد.

این روزها حاشیه‌ها و سوالات زیادی اطراف پرسپولیس وجود دارد که طبعا طاهری به عنوان سرپرست باشگاه درباره آنها بهتر می‌تواند صحبت کند و از طرفی رسانه‌ها به عنوان رکنی از قانون اساسی پیگیر همین ابهامات و حاشیه‌ها هستند اما طاهری حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نیست تا خود را از گزند انتقادات دور نگه دارد.

سرپرست پرسپولیس شاید هنوز مشاورانی ندارد که به او بگویند حتی اگر اصحاب جراید به مواردی پیرامون این باشگاه اشاره می کنند که صحیح نیست راه جلوگیری از این موارد سکوت و تقابل با رسانه نیست.طاهری و امثال چنین مدیرانی در فوتبال باید این را بیاموزند که میز و صندلی ها رفتنی هستند اما رسانه ها همیشه ماندنی هستند و طرد اصحاب جراید باعث حل شدن مشکلات و یا تضمن کننده قهرمانی یک تیم نیست. 

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار