رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه زیرساخت‎های بخش بهداشت استان تا پایان دولت یازدهم به اتمام خواهد رسید، از تکمیل بیش از 80 پروژه بهداشتی طی دو هفته آینده در استان خبر داد.

تکمیل بیش از 80 پروژه بهداشتی در گلستان

به گزارش گلستان24، تقی ریاحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تمام پروژه‎های بهداشت در استان گلستان اعم از مراکز بهداشتی، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و پایگاه‎های بهداشت در استان تکمیل و رونمایی می‎شود.

وی از ساخت حدود یک‌هزار تخت جدید طی سه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بخشی از تخت‎ها به صورت جایگزین وارد چرخه خدمت شد، 800 تخت با ظرفیت 50 درصد به چرخه خدمت اضافه شدند.

* رشد صد درصدی تخت‎های بیمارستانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ظرفیت درمانی بیش از سه دهه در بیمارستان پنج آذر گرگان افزود: شرایط استان اجازه نمی‎دهد که منتظر پروژه‎های بلندمدت در حوزه سلامت باشیم، در بیمارستان‎های پنج آذر، طالقانی، شهدای گنبد کاووس و برخی بیمارستان‎ها باید ظرفیت جدید ایجاد شود.

ریاحی از رشد صد درصدی تخت‎های بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: تمام پروژه‎ها قبل از سال 1396 به چرخه خدمت اضافه می‎شوند در بخش خدمات سرپایی با استفاده از ظرفیت خیرین دو پروژه جدید ایجاد خواهد شد همچنین چهار پروژه کلینیک تخصصی در شهرستان‎های کلاله، بندرترکمن، گنبدکاووس و کردکوی به مردم خدمات ارائه می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان صیاد شیرازی با حضور وزیر بهداشت به بهره‎برداری خواهد رسید، ابراز کرد: این پروژه پس از افتتاح رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

* مراکز روان‎پزشکی در شهرستان‎های گرگان و گنبد کاووس ایجاد شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر لزوم ایجاد مراکز روان‎پزشکی در شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس تأکید کرد و از راه‎اندازی چهار مرکز دیالیز طی روزهای آینده در استان خبر داد و گفت: مراکز دیالیز در مناطق صعب‎العبور مراوه‎تپه و گالیکش ایجاد می‎شود.

ریاحی؛ نظام ارجاع را یکی از تعهدات دولت در برنامه پنجم توسعه ذکر کرد و افزود: نظام ارجاع در کنار پرونده الکترونیک در استان ارائه می‎شود.

وی در خصوص فعالیت‎های حوزه پژوهش گفت: در پاییز و زمستان امسال در زمینه سلول‎های بنیادین اتفاقات خوبی در سطح استان رقم خواهد خورد.

* شهرک سلامت گرگان در وسعت 500 هکتار ساخته می‎شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به پروژه شهرک سلامت در شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس ابراز کرد: کارهای مطالعاتی شهرک سلامت در گرگان به اتمام رسیده و با وسعت 55 هکتار در شمال شهر و با دسترسی بسیار خوب جانمایی شده است، همچنین در شهرستان گنبد کاووس نیز این شهرک در مساحت 40 هکتار جانمایی شده است.

ریاحی تأکید: تمام تلاش ما این است که با وجود همه تنگناها خدمات خوبی به مردم ارائه کنیم با توجه به اینکه جنس مطالبات مردم تغییر پیدا کرده باید در سطح کیفی‎سازی ارائه خدمات گام‎های محکم‎تری برداشته شود.

وی از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح تعدادی از پروژه‎های بخش درمان و سلامت به استان گلستان خبر داد و گفت: سفر وزیر بهداشت به استان گلستان به زودی رقم خواهد خورد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار