رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در ارزیابی ۵ ساله وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گلستان با جهشی هشت رتبه ای در جایگاه ۱۸ قرار گرفت.

گلستان رتبه ۱۸ ارزیابی وزارت بهداشت را کسب کرد

 تقی ریاحی عصر شنبه در در آئین متمرکز افتتاح پروژه های حوزه سلامت استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان سوختگی با ۲۲ تخت، بیمارستان آزادشهر، کتابخانه مرکزی دانشگاه و فاز دوم بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس قبل از سفر وزیر بهداشت افتتاح شد که بیش از ۸ سال منتظر افتتاح آنها بودیم.

به گزارش گلستان24، او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به خود افتخار می کند که امروز شاهد افتتاح ۸ پروژه بزرگ عمرانی در سطح استان بود. ۱۶۵۰ تخت در بخش درمان با معدل 19.1 صدم به ازای هر هزار نفر در سال ۹۳ در سطح استان وجود داشت.

وی افزود: از آن زمان عزم خود را جمع کردیم تا ۸۰۰ تخت دیگر را به بیمارستان ها اضافه کنیم. به همت وزارت بهداشت و کار شبانه روزی همکاران در دانشگاه علوم پزشکی گلستان موفق شدیم تا پروژه هایی را که از سال ۸۴ هنوز به افتتاح نرسیده بود را مورد بهره برداری و افتتاح قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه بیشترین دغدغه درمانی در شهرستان مراوه تپه است، گفت: در حال حاضر با افتتاح بیمارستان مراوه تپه، این شهرستان از سومین ببیمارستان بزرگ استان بهره می برد. در تمامی نقاط سعی کردیه ایم تا عدالت را رعایت کنیم و بیشتر از ۸۰ درصد پروژه های افتتاح شده امروز در شرق استان بوده است.

ریاحی با اشاره به اینکه تا ۳۰ سال آینده هیچ مشکلی در بحث درمان و سلامت در شرق استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در گذشته حضور دکترهای متخصص در مناطق محروم ماندگاری نداشت اما در حال حاضر بیش از ۳۵۰ دکتر متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند.

مرکز سرطان در شهرستان گنبدکاووس تا پایان دوره چهارساله دولت تدبیر و امید افتتاح می شود

وی بیان کرد: ۱۹ مرکز بهداشت در سطح استان در حال ساخت می باشد و این قول را به هم استانی ها می دهیم که تا انتهای سال مورد بهره برداری قرار بگیرند. بیش از ۹ پروژه عمرانی در حوزه سلامت نیز در هفته های آینده با حضور مسئولین استانی افتتاح می شود و به دلیل سفر یکروزه و نا کافی بودن زمان، آن پروژه ها امروز افتتاح نشد.

تقی ریاحی از کمک سه میلیارد تومانی وزیر بهداشت برای تجهیز مراکز بهداشتی استان خبر داد و گفت: آقای هاشمی به ما قول دادند تا مراحل ساخت مرکز آنژیوگرافی و قلب و عروق در شهرستان گنبدکاووس آغاز شود و تا پایان سال مورد بهره برداری قرار بگیرد.

او تصریح کرد: بعد از هشت سال انتظار دستگاه رادیوتراپی را به استان آورده ایم که جزو معدود دستگاه هایی است که در کشور وجود دارد. مرکز سرطان شهرستان گنبدکاووس نیز تا پایان دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید ساخته می شود. وزیر بهداشت این عقیده را دارد تا پروژه های عظیمی در سطح استان ساخته شود و ما هم امیدواریم با ساخت این مراکز بهداشتی و درمانی، مرحمی بر زخم سلامت استان گلستان گذاشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در پایان گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ خدمات سرپایی در استان کمتر از ۲۰ درصد بود اما در حال حاضر به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است. در ارزیابی ۵ سالانه وزارت بهداشت از میان ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور با جهش هشت رتبه ای در جایگاه ۱۸ قرار داریم که این برای استان ما بسیار ارزشمند است.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار