در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان

یادواره ۲۷۷ شهید ورزشکار و شهدای مدافع حرم استان گلستان صبح امروز در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

یادواره ۲۷۷ شهید ورزشکار و شهدای مدافع حرم گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام غلامی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در یادواره 277  شهید ورزشکار گلستان اظهار داشت: شهدای ورزشکار، مدال افتخار و پهلوانی را داشتند و دفاع مقدس جایگاه شهادت را که بالاترین رتبه در درگاه الهی است را نصیب این پهلوانان واقعی کرد.

وی با بیان اینکه شهداء برای کسب مدال و نشان لیاقت، زحمات زیادی کشیدند، افزود: این ورزشکاران ایثارگر با تنی ورزیده و سالم، جان خود را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران فدا کردند و باید یاد و نام آنان در تاریخ این مرز و بودم جاودانه بماند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: اگر اکنون ورزشکاران در میدان‌های قهرمانی و المپیک حضور می‌یابند و در اوج اقتدار، می‌درخشند باید پیام شهدای کشورمان را به گوش جهانیان برسانند.

غلامی ادامه داد: اگر اکنون شهدا و به ویژه شهدای ورزشکار زنده بودند در عرصه‌های مختلف ورزشی شکوفایی و افتخار را برای میهن اسلامی به ارمغان می‌آوردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استخراج ذخائر گنجینه دفاع مقدس و معرفی آنان به جوانان و نسل امروز گفت: قهرمانان و پهلوانان دفاع مقدس در میدان‌های ورزشی با رعایت پارسایی و غلبه بر هوای نفس، توسل به خدا، توجه به اقامه نماز اول وقت، بصیرت و آگاهی می‌توانند پیام‌رسان شهدا به مخاطبان باشند.

وی افزود: انتظارات اخلاقی از ورزشکاران، احترام به مربی، داور، تماشاگران، پیشکسوتان، انتقال آموزه‌های اخلاقی، رعایت ادب و شئونات فرهنگی، کنترل خشم، احترام به قوانین و دوری از دوپینگ و بازی ناجوانمردانه است.

غلامی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اخلاقی و فرهنگی در ورزش، گفت: هر ورزشکار، مربی و مدیر ورزشی باید بداند که همه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که انجام می‌دهد برای گسترش اخلاق و توسعه آن در جامعه است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار