رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی عنوان کرد:

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی گفت: مصداق امروز فتنه، وجود جریان نفوذ و مروجان تسلیم و سازش با آمریکا هستند.

فتنه گران 88 بانیان دیروز تحریم و مروجان امروز تسلیم در جامعه هستند

به گزارش گلستان24، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی هفتمین سالگرد حماسه نهم دی با حضور علی‌محمد نائینی و نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای دستگاه‌های مختلف ازجمله معاونت‌های صداوسیما، سازمان بسیج دانشجویی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان بسیج مستضعفان، شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بعدازظهر روز یکشنبه 14 آذرماه برگزار شد.

فتنه گران 88 بانیان دیروز تحریم و مروجان امروز تسلیم

بر پایه این خبر نائینی، در این جلسه بر برگزاری باشکوه هفتمین سالگرد حماسه نهم دی و استفاده از این فرصت برای روشنگری و بصیرت افزایی جامعه و توجه به درس‌ها و عبرت‌های فتنه سال 88 در آستانه انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: حماسه 9 دی، یکی از مناسبت‌هایی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 9 دی یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب است که تنها بااراده الهی و تکیه به مردم و هدایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و به گروه دولت و جریان خاصی ارتباط نداشت. همچنان که فتنه 88 اقدام از پیش طراحی‌شده باهدف براندازی نرم با استفاده از الگوی انقلاب‌های رنگی بود.

 

وی افزود: فتنه 88، اصل نظام را نشانه گرفت و واکنش مردم در نهم دی هم مقابله با جریان یا شخص خاصی نبود بلکه دفاع کامل از نظام و رهبری و عاشورا بود که با خروش فرا‌گیر و ملی، نظام اسلامی از یک چالش جدی و خطرناک عبور کرد.

 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با اشاره به این‌که برخی در فتنه نقش داشتند و برخی هم اصل فتنه را انکار می‌کنند یا واکنش مناسب نشان ندادند و هنوز هم اهداف و زوایای پیچیده آن را باور ندارند، گفت: برخی از این افراد، همچنان در ساختار سیاسی و اجرایی کشور فعالیت دارند و کسانی که بی‌اعتمادی آنان به ملت و نظام، به اثبات رسیده است، امروز در کشور، بسترهای نفوذ غرب را فراهم می‌سازند.

 

وی اظهار داشت: مصداق امروز فتنه، وجود همین جریان نفوذ و مروجان تسلیم و سازش با آمریکا هستند. کسانی که یا به مسئله نفوذ بی‌توجه هستند و یا بستر نفوذ در کشور را فراهم کرده‌اند. همان کسانی که فتنه را به راه انداختند و در راهبرد تحریم به دشمن مشورت دادند. امروز خط سازش با آمریکا را ترویج می‌کنند.

 

نائینی اضافه کرد: آنان برای فشار به ایران، به غربی‌ها تحریم‌های فلج‌کننده را توصیه کردند، بانیان تحریم بودند. درواقع فتنه گران 88، بانیان دیروز تحریم و مروجان امروز تسلیم در جامعه هستند؛ و اکنون وجود تفکر سازش و اعتماد به آمریکا، یکی از جدی‌ترین نشانه‌های حیات سیاسی فتنه در کشور است.

 

وی گفت: نهم دی، یادآور شعارها و اتهامات بی‌اساسی است که جریان فتنه علیه نظام به راه انداخت و شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را سر داد؛ و حماسه نهم دی، قیام علیه کسانی بود که با بهانه قرار دادن انتخابات، ارزش‌های انقلاب و نظام را نشانه گرفته بودند.

 

نائینی در بخش دیگر سخنانش بابیان این‌که بسیاری از مشکلات کنونی کشور، ریشه در فتنه‌های سال‌های گذشته دارد، خاطرنشان کرد: از این مناسبت، باید استفاده کرد و سطح بصیرت و قدرت تحلیل جامعه را بالا برد.

 

وی اظهار داشت: این مناسبت، یک مناسبت ملی است و آنچه در 9 دی سال 88 در سراسر کشور اتفاق افتاد، یک واکنش ملی و یک حرکت خودجوش مردمی و عظیم در مقابله باکسانی بود که ارزش‌ها و اصول انقلاب را هدف قرار داده بودند.

 

نائینی با اشاره به این‌که کار برای بزرگداشت حماسه 9 دی، کاری جهادی است، گفت: دستگاه‌های مختلفی با ستاد 9 دی همکاری دارند، اما کسانی که برای بزرگداشت این روز، پای‌کار می‌آیند، جریان مؤمن، متدین و جبهه حزب‌الله و انقلابی هستند.

 

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: انتخابات فرصتی برای دشمن است تا به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و طراحی‌شده افکار عمومی را جهت‌دهی کند و 9 دی، فرصتی برای روشنگری است که باید درس‌ها و عبرت‌های آن، برای جلوگیری از چالش‌های آینده برای مردم بازگو و تبیین شود.

 

نائینی بابیان این‌که تاکنون کارهای محتوایی و تحلیلی خوبی در خصوص 9 دی صورت گرفته گفت: در فضای هنری جای کار بیشتری وجود دارد.

 

نائینی اضافه کرد: تاکنون با موضوع 9 دی، کارهای اقناعی و هنری اثربخشی ویژه قشرهای مختلف با سلایق و گرایش‌های مختلف، تولیدشده، اما در این زمینه باید کار بیشتری انجام شود.

 

وی گفت: کارهای اثربخش در قالب‌های هنری می‌تواند گروه‌های خاکستری را هدف قرار داده و جریان اثربخشی را در فضای عمومی جامعه ایجاد نماید.


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار