در همایش امروز بسیج رسانه:

باید برای کارآفرینی ارزش قائل شویم و به عنوان عبادت از آن یاد کنیم.

پناهیان:درعرصه رسانه به انقلاب بدهکاریم
به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر پنجشنبه در همایش بسیج رسانه، افزود: بسیاری از ادبیات های دوگانه سیاسی در کشور به صورت کاذب ایجاد شده و نیاز به یک جنبش رسانه ای و قیام عمومی است تا تحول ایجاد شود.
 
وی با بیان این نکته که بگذارید مردم راحت باشند و اسیر دیکتاتوری رسانه نشوند، افزود:هر بار ملت دو قطبی شدند یقین بدانید فریب خورده اند و دشمن برنامه ریزی کرده است. باید تغییری در ادبیات صورت گیرد تا حقیقت خود را بهتر نشان دهد.
 
حجت الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اینکه سود برخی افراد در اختلاف افکندن است، گفت: بی بی سی و سایر رسانه هایی که از آن تبعیت می کنند وقتی جشن می گیرند که بدانند دو برادر همدل، ناتنی هستند.
 
به گفته وی، با وجود تمام فعالیت هایی که رسانه در بخش های مختلف داشته است اما می توان گفت رسانه هنوز کار خود را شروع نکرده است چراکه اگر رسانه کار خود را شروع می کرد تاکنون همه دنیا را گرفته بودیم.
 
فعالیت رسانه ای در بخش اقتصادی مورد غفلت واقع شده
 
وی با بیان این نکته که فعالیت رسانه ای در بخش اقتصادی مورد غفلت واقع شده، افزود: باید برای کارآفرینی ارزش قائل شویم و به عنوان عبادت از آن یاد کنیم.
 
وی ادامه داد: در عرصه رسانه به انقلاب بدهکار بوده و از دنیا عقب هستیم؛ در این بخش نیاز به یک لشکر داریم، ما واقعا کار رسانه را باور نکرده ایم .
 
حجت الاسلام پناهیان با اعلام این مطلب که باید با کار رسانه و اقتصاد و تجارت جهانی آشنا شویم، افزود: رسانه هنوز کار خود را آغاز نکرده و آنچه تا کنون کار ما را پیش برده نور حق و عمل واقعی به حق و نه کار رسانه ای بوده است.
 
وی با اشاره به خط کشی های سیاسی بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب، گفت: سالهاست یک فاجعه رسانه ای در کشور رخ داده که منجر به دو قطبی شدن جامعه شد و سوء تفاهم هایی را ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: این دو قطبی شدن منجر به شکل گیری دو ادبیات موهوم اصولگرا و اصلاح طلب شده است؛ دو تیمی که وجود ندارند ولی در زمینی خیالی بازی می کنند.
 
حجت الاسلام پناهیان گفت: دو نوع ادبیات و گروه بندی درست شده در حالیکه اکثریت مواقع اصلا اختلافی وجود ندارد؛ یک عده را واقع گرا و یک عده را ارزش گرا تلقی کردند و مردم مجبورند بر اساس برخی شواهد و نشانه ها و آدم ها و آدمک ها انتخاب کنند.
 
وی با بیان این نکته که کسانی که در صدر موضوع بودند عامدانه این کار را کردند، افزود: ما نباید تبدیل به جامعه ای مانند مردم مغرب زمین شویم که ساده و فریب خورده هستند و آنها هم نباید مردم ما را بازی دهند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حتی یک اختلاف هم بین این دو دیدگاه نیست و باید دید چه کسی از اختلاف بین مردم سود می برد؛ با این کار بین مردم یک خفقان ایجاد کردند.
 
حجت الاسلام پناهیان در خاتمه افزود: در عرصه سیاست نباید با منافع ملی ملت بازی شود ما به دنبال منافع ملی هستیم، آن وقتی که امام حکم سلمان رشدی را داد نیز به دنبال منافع مردم بود./مهر
 

ارسال نظر

آخرین اخبار