رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی عنوان کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی برنامه‎ها و اقدامات شاخص اداره اوقاف این شهرستان را طی سال جاری تشریح کرد.

تشریح برنامه‎ها و اقدامات شاخص اوقاف کردکوی طی سال جاری

به گزارش گلستان24، همایش یاوران وقف و اختتامیه سی‎ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم ظهر امروز با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، معاون فرماندار کردکوی، رئیس اوقاف کردکوی و برخی از مدیران ادارات این شهرستان ظهر امروز در امامزاده مجید (ع) شهرستان کردکوی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی در این مراسم به تشریح برنامه‎ها و اقدامات شاخص اداره اوقاف کردکوی طی سال جاری پرداخت.

علی شجاعتی اظهار کرد: امروز که آخرین روز از دهه وقف است با توجه به مأموریت‎های سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امور قرآنی همایش یاوران وقف با تجلیل از واقفان به همراه مراسم اختتامیه سی‎ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شده است.

وی با اشاره به عملکرد اداره اوقاف در هشت ماه نخست امسال، افزود: تعداد موقوفات شهرستان کردکوی و ترکمن در طی این سال‎جاری 556 مورد بوده است.

وجود 15 بقاع متبرکه در شهرستان کردکوی

شجاعتی با بیان اینکه از 556 مورد موقوفه، 468 مورد آن وقف انتفاعی است، گفت: در موقوفه انتفاعی شامل 396 مورد مسجد، 28 مورد حوزه علمیه و 43 مورد برای سایر اماکن مذهبی اعم از تکایا، حسینیه و امثال آن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی از وجود 15 بقاع متبرکه در شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: تعداد مستأجرین تاکنون به 5 هزار و 650 مستأجر رسیده است.

وی احداث و تکمیل جاده اختصاصی به امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ، آسفالت بخشی از محوطه بقعه به متراژ 100 متر و تکمیل آجرنمای بقععه امامزاده مجید (ع)، مفرش شدن امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ به فرش سجاده‎ای، بازسازی سرویس بهداشتی و همسطح‌سازی جاده اصلی برای پارکینگ خودروها در امامزاده عبدالله و فضل‎الله (ع) کردکوی و ... را از جمله فعالیت‎های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی طی سال‎جاری برشمرد.

شجاعتی با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی انجام شده اوقاف کردکوی، ابراز داشت: اطعام و عزاداری 12 هزار نفر با موضوعات مذهبی، کمک به نیازمندان، پرداخت هزینه روزانه مسجد، کمک به دانش‎آموزان بی‎بضاعت، روشنایی چراغ و برگزاری مراسم مذهبی در حرم امام حسین (ع) و حرم امام علی (ع)، خرید و هدیه 5 هزار نسخه کلام‎الله مجید به زائران اربعین حسینی، پذیرایی از 5 هزار نفر در موکب اوقاف گلستان برای زائران اربعین حسینی، برگزاری 5 موکب در مسیر مشهد مقدس برای زائران حرم امام رضا (ع) از جمله‎ برنامه‎ها و اقدامات اوقاف کردکوی در سال جاری بوده است.

*ضرورت افزایش موقوفات  دانش‎آموزان بی‎بضاعت در کردکوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی همچنین برگزاری جشن ولایت علوی، برگزاری مسابقات قرآنی، تربیت یک هزار و 200 نفر از حافظان قرآن، اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی، برنامه بصیرت عاشورایی، برنامه دهه وقف و زیارت از راه دور پیامبر (ص)، اعزام مبلغ به بقاع متبرکه، بیمه کردن 300 نفر از خادمان مساجد کردکوی و ترکمن و سایر برنامه‎های مناسبتی را از جمله برنامه‎های انجام شده اداره اوقاف شهرستان کردکوی برشمرد.

وی موقوفات به دانش‎آموزان بی‎بضاعت در شهرستان کردکوی را بسیار کم دانست و ابراز امیدواری کرد یاوران وقف در قسمت موقوفه قرآنی و وقف دانش‎آموزان بی‎بضاعت وارد شوند تا با ترویج آن، موقوفات بیشتری در سطح جامعه ایجاد شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از نفرات برتر قرآنی و یاوران وقف در شهرستان کردکوی تقدیر به عمل آمد و بقعه متبرکه امامزاده مجید (ع) کردکوی نیز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی غبارروبی و عطرافشانی شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار