حلب چهارراهی در پروژه ایران برای ساخت یک دالان به سوی سواحل مدیترانه است. این شهر به احتمال زیاد مرکز جدیدی برای طرح ریزی ژئوپولیتیک تهران خواهد بود.

پیروز حلب کیست؟ ایران یا روسیه
 
ازاد سازی حلب پیروز حلب کیست؟ ایران یا روسیه
 
 

به گزارش گلستان24،  "نفوذ روسیه در منطقه افزایش یافته است اما پیروز واقعی آزاد سازی شهر حلب، ایران است" نوشت: اکنون هر دو کشور ایران و روسیه در آزاد سازی شهر حلب به پیروزی بزرگی رسیده اند. منافع مشترک و متقابل آزاد سازی شهر حلب، امنیت بخشیدن بیشتر به بشار اسد بود.

 

گاردین افزود: مشخص است که برخی از سیاست های مقامات ایران و روسیه در زمینه آزادی سازی شهر های سوریه کمی متفاوت هستند. ایران در چند سال اخیر که جنگ در سوریه آغاز شده است، نقش مسقیمی در این کشور داشته است. در زمانی که شرایط آرام بشود و گرد و خاک های اخیر بخوابد مشخص می شود که ایران پیروز واقعی شهر حلب است. ایران توانست به یکی از شهر های بزرگ دیگر در سوریه امنیت بخشد و از آنجایی که این شهر قلب صنعتی سوریه است، آزاد سازی آن برای بشار اسد و ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

 

این روزنامه افزود: حلب چهارراهی در پروژه ایران برای ساخت یک دالان به سوی سواحل مدیترانه است. این شهر به احتمال زیاد مرکز جدیدی برای طرح ریزی ژئوپولیتیک تهران خواهد بود. ایران همچنین به حدی اوضاع در سوریه را در دست دارد که خود با شورشیان سوری وارد مذاکره میشود برای رهایی شورشیان از شهر حلب، شرط و شروط نیز می گذارد.

 

 

گاردین افزود: ایران برخلاف وعده های روسیه، همچنان به بسیاری از شورشیان باقی مانده در حلب، اجازه خروج نداده است و ایران به دتبادل آزادی دو روستای شیعه نشین با این شورشیان می باشد. امنیت بخشیدن به نفوذ شیعیان در منطقه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و این چیزی است که ایران به شدت از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی به دنبال آن بوده است. جنگ های نیابتی ایران آرام آرام به نفوذ در منطقه ختم شده و حزب الله نیز در کنار ایران در این زمینه فعالیت های مهمی را انجام داده است. همچنین با حمله آمریکا به عراق، قدرت سیاسی از سنی ها به شیعیان منتقل شد و این مهم هم اینک در سوریه در حال اجرا می باشد.

 

گاردین در پایان افزود: اهداف روسیه نسبت به ایران کمتر ایدئولوژیکی بوده است. پویتن در حال حاضر تنها به دنبال کوبیدن میخ تازه ای در منطقه است. در حال حاضر با خرج هایی که آمریکا کرده است روسیه توانسته است جای خود را در منطقه بهتر کند.

 

منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار