امام جمعه گنبدکاووس:

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) اوج مهربانی و صمیمیت با مردم بود، گفت: وحدت شیعه و سنی تنها از طریق همین عشق و محبت امکان‌پذیر است.

وحدت تنها از مسیر عشق و محبت می‌گذرد

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در جمع تنی چند از علمای شیعه و سنی در گنبدکاووس با اشاره به محبت و ارادت اهل تسنن به خاندان عصمت و طهارت (ع)، اظهار کرد: برخی عوام گمان می‌کنند که محبت نسبت به اهل بیت (ع) تنها مخصوص شیعیان است و این در حالی است که دوستی و ارادت اهل تسنن به خاندان رسول اکرم (ص) یکی از اعتقادات صریح و صادقانه آنهاست.

وی با بیان اینکه وظیفه علمای شیعه و سنی است که این باور عوامانه را اصلاح کنند، افزود: بیان صادقانه اعتقادات شیعه و سنی خود یکی از راه‌های تقریب و نزدیکی دل‌های مسلمانان به یکدیگر است که علاوه بر این تقریب می‌تواند بسیاری از شائبه‌ها را در اذهان همه شیعیان و سنی‌ها برطرف سازد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به نام‌گذاری مساجد به نام اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، خاطرنشان کرد: این نام‌گذاری یک اقدام موثر و قطعا با برکت است اما این مهم زمانی تاثیرگذاری‌اش بیشتر می‌شود که در زمان موالید و شهادت ائمه اطهار (ع) حداقل این مساجد برنامه‌های شاخصی داشته باشند تا حداقل در شهر به طور مثال در زمان میلاد امام رضا (ع) مساجدی که به این نام متبرک و مزین هستند مراسمات ویژه‌ای داشته باشند.

زمان بعثت رسول اکرم (ص) یک کویر فرهنگی در شبه جزیره عربستان حاکم شده بود

ترابی با تاکید بر اینکه در زمان بعثت رسول اکرم (ص) یک کویر فرهنگی در شبه جزیره عربستان حاکم شده بود، اضافه کرد: در آن زمان تعداد کل انسان‌های دارای سواد خواندن و نوشتن در شبه جزیره عربستان قابل شمارش و به اندازه تعداد انگشتان دو دست یا به روایتی 11 نفر بود که نشان از فقر فرهنگی در این سرزمین بوده است.

وی با بیان روایتی تاریخی از مباحثه یهودیان و مسلمانان در زمان ائمه اطهار (ع)، گفت: در آن زمان یهودیان، مسلمانانِ شیعه و سنی را به دلیل اختلافشان مورد استهزا قرار دادند که پاسخ ائمه اطهار (ع) در چندین مورد بوجود آمدن این اتفاق بسیار جالب بوده است که فرموده‌اند وضعیت مسلمانان به مراتب بهتر از یهودیان است زیرا یهودیان در وجود و هویت پیامبرشان حضرت موسی (ع) تشکیک کردند اما مسلمانان تنها اختلافشان در نقل از رسول خداست و هر مذهبی روایاتی متفاوت از رسول خدا (ص) نقل کرده و در اصل نبوت و رسالت هیچ اختلافی ندارند.

امام جمعه گنبدکاووس شیعه و سنی واقعی را بدون تعصب و به دنبال حقیقت دانست و ادامه داد: امروز اگر حقیقت را به شیعه و سنی واقعی عرضه کنیم بدون تردید با جانِ دل و بدون هیچ تعصبی خواهد پذیرفت و مهم برای همه مسلمانان حق و حقیقت است و امروز نیز بر اساس آنچه به عنوان حق در تاریخ به آنها رسیده عمل می‌کنند.

پیامبر اکرم (ص) در طول تاریخ با صفت مهربانی و صمیمیت توصیف شده‌اند

ترابی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) را در طول تاریخ با صفت مهربانی و صمیمیت توصیف شده‌اند، تصریح کرد: امروز هم برای همه پیروان دین اسلام که دل در گرو محبت رسول اعظم (ص) دارند باید بدانند که برای وحدت و نزدیکی دل‌ها باید از عشق و محبت به یکدیگر کمک بگیرند زیرا وحدت تنها از مسیر عشق خواهد گذشت.

وی وحدت را مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام در حال حاضر دانست و تاکید کرد: دشمنان اسلام توطئه‌های خود را از مسیر تفرقه‌افکنی و ایجاد شکاف میان مذاهب اسلامی دنبال می‌کنند و اینجاست که هوشیاری و بیداری مسلمانان به ویژه علما و نخبگان ضروری و بیش از پیش حائز اهمیت می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار