نوای وحدت درسایه اهل بیت

علمای اهل سنت گلستان به زیارت امام حسین (ع) می‌روند تا به جهان اسلام نشان دهند برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام شیعه و سنی در کنار یکدیگر و زیر سایه اهل بیت (ع) حرکت می‌کنند.

علمای اهل سنت گلستان زائرکربلا شدند

به گزارش گلستان24،مونا محمدقاسمی: کربلا، مرکز نگاه این روزهای عالمیان، همان‌جایی که با جاذبه خود مرد و زن، پیرو جوان، شیعه و سنی، مسیحی و ارمنی را از سراسر جهان به‌سوی خود می‌کشد، این روزها پذیرای عاشقان اهل‌بیت (ع) از سراسر عالم است.

این حسین، الماس خفته در آغوش کربلا که عاشقانش این‌چنین با عشقی خروشان با پای پیاده به سویش می‌روند تنها متعلق به اهل شیعه نیست بلکه متعلق به‌کل عالم است.

۴۷ نفر از علمای شیعه و سنی استان گلستان برای نخستین بار به شکل متمرکز به کربلای معلی اعزام شدند تا پرچم وحدت گلستان را به رخ دشمنان بکشند و نوای همدلی و هم‌زبانی را به گوش دنیا برسانند.

مراسم بدرقه علمای شیعه و سنی در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، به سراغ تعدادی از برادران اهل سنت رفتیم تا از حس و حالشان قبل از حرکت به‌سوی کربلا آگاه شویم.

ابوبکر آخوند صحنه، امام جماعت یکی از روستاهای آق‌قلا که برای نخستین بار به کربلای معلی مشرف می‌شود، گفت: از امامزاده عبدالله گرگان برای زیارت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و دیگر شهدای عاشورا به همراه برادران اهل تشیع عازم کربلا هستیم تا وحدت و همدلی استان و کشور را به دشمنان نشان دهیم.

شیعه و سنی زیر پرچم ولایت‌فقیه همبستگی دارند

آخوند صحنه افزود: وحدت شیعه و سنی در ایران اقتدار اسلام را به دشمنان نشان می‌دهد و به آن‌ها می‌فهماند درراه حفظ دین و قرآن هیچ‌گاه سنی و شیعه این همبستگی را در زیر سایه حکومت اسلامی و پرچم ولایت‌فقیه از دست نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: ما با این حرکت خود به اسلام‌های دروغین که به نام داعش و با شعار «لا اله الا الله» جنایات خود را انجام می‌دهند نشان می‌دهیم به‌هیچ‌وجه زیر بار این اسلام‌های دروغین نمی‌رویم و آن‌ها را قبول نداریم.

آخوند صحنه بابیان اینکه حدود ۵۰ سال از عمر من می‌گذرد، افزود: حکومت جمهوری اسلامی در هیچ کشور مسلمانی حتی عربستان برپا نیست چراکه ما شاهدیم عربستان سعودی در حفظ و نگهداری دین اسلام کوتاهی می‌کند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفظ و نگهداری دین اسلام از هیچ‌چیز دریغ نمی‌کنند و بین شیعه و سنی هیچ تفاوتی نمی‌گذارند.

وی بابیان اینکه ما علمای اهل تسنن همواره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که می‌فرمایند به سخنان کشورهای غربی و آمریکایی توجه نکنید، توجه داریم، تصریح کرد: دل و قلب ما پر از عشق به پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت ایشان و امام خامنه‌ای است و تلاش می‌کنیم علاوه بر اینکه ازاینجا پیام وحدت و همدلی را برای جهانیان می‌بریم ازآنجا هم پیام‌آور کلمه وحدت و همبستگی باشیم.

دل و قلب ما پر از عشق به پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت ایشان و امام خامنه‌ای استاز حاج آخوند صحنه تشکر و خداحافظی می‌کنم، کمی آنطرف تر یکی از علمای اهل تسنن را می بینم که قالیچه ای در دست دارد و اصحاب رسانه پیرامونش ایستاده اند. حاج آخوند نظری امام جماعت علی‌آباد کتول خطاب به رسانه‌ها گفت: اهل سنت به هر مکانی که می‌روند با خود سوغاتی می‌برند و ما این قالیچه را به نیابت از تمامی مسلمانان برای پهن کردن جلوی ضریح امام حسین (ع) با خود به کربلا می بریم و از امام حسین (ع) می‌خواهیم که تمام حاجات مسلمانان را برآورده کنند.

وی بابیان اینکه همگی باید به ریسمان پروردگار چنگ بزنیم و متفرق نشویم، اظهار کرد: بابت این ایران آبادی که در آن زندگی می‌کنیم باید قدر رهبرمان، قدر رهنمودهای امام خمینی (ره)، خون شهدا، جانبازان و آزادگانمان را بدانیم چراکه در قیامت باید پاسخگوی خون شهیدانمان باشیم.

امام حسین (ع) متعلق به مسلمین کل جهان است

نظری ادامه داد: امام حسین (ع) نور چشم رسول خداست و ما به عشق پیامبر اکرم (ص) و عشق امام حسین (ع) به کربلا می‌رویم اما متأسفانه شاهدیم یکسری از انسان‌های دجال از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌خواهند بگویند امام حسین (ع) مخصوص برای شیعیان است اما این حرف دروغ و حرف‌های تکفیری و وهابیت است چراکه امام حسین (ع) متعلق به مسلمین کل جهان است.

امام جماعت علی‌آباد کتول بابیان اینکه من رزمنده بسیجی بودم و در سه نوبت به جبهه اعزام شدم، گفت: در آنجا آرزو کردیم کربلا را آزاد کنیم که قسمت نشد، همچنین آرزوی شهادت داشتم که بازهم نصیبم نشد، حالا حدود ۲۷ سال از آن زمان می‌گذرد و ما مشرف می‌شویم به دیدار سرورمان آقا امام حسین (ع).

نظری به عنوان صحبت پایانی خود با صدایی رسا گفت: یک جان در بدن دارم که به امام حسین (ع) هدیه می کنم و اگر هزار جان هم در بدن داشتم تمامی آن‌ها را فدای امام حسین می کردم.

بعد از پایان صحبت های حاج آخوند نظری یکی از علمای شیعه از حاضران خواست تا برای سلامتی وی صلواتی بفرستند و جمعیت هم با صدایی بلند برای این برادر اهل تسنن صلواتی فرستادند.

در بین علمای اهل تسنن که اکثرا میانسال بودند جوانانی هم دیده می شدند، ناصر هنر، حافظ قرآن و امام جماعت یکی از روستاهای بندر ترکمن که نسبت به همسفرانش جوان تر بود، گفت: از اینکه به پابوس امام حسین (ع) می‌روم خوشحالم و دعا می‌کنم کل مسلمان سعادت زیارت امام حسین (ع) نصیبشان شود.

دقایقی بعد مراسم بدرقه و از زیر قرآن رد شدن اجرا می شود و برادران شیعه و سنی شانه به شانه هم از زیر قرآن رد می‌شوند تا سفر مشترکشان را در پناه ملکوتی قرآن کریم آغاز کنند.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان در حاشیه بدرقه علمای شیعه و سنی گفت: ۲۰ نفر از زائران حسینی برادران طلاب اهل تسنن استان هستند و این زائران یک روز بعد از اربعین حسینی به گلستان بازخواهند گشت.

حجت‌الاسلام علیرضا ریاحی افزود: قرائت ادعیه‌ای که بین برادران اهل تسنن و تشییع مشترک است و همچنین قرائت قرآن در طول مسیر برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه این اعزام برای نخستین بار به‌صورت سازمان‌دهی شده از سوی بسیج طلاب استان گلستان انجام می‌شود، گفت: در سال‎های گذشته جامعه روحانیت به‌صورت خودجوش به این سفر زیارتی اعزام می‎شدند.

حجت‌الاسلام ریاحی گفت: همدلی و نمایش بین‌المللی قدرت اسلام بهترین خروجی این سفر معنوی است چراکه حضور ده‎ها میلیونی مسلمانان اسلام نبوی را به نمایش می‎گذارد.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان بابیان اینکه جریان وهابی و تکفیری به دنبال ایجاد تفرقه بین جامعه روحانیت است، اظهار کرد: امام حسین (ع) می‎تواند منشأ وحدت بین روحانیت شود.

وی افزود: یکی از برکات این سفر این است که برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار می‎گیرند و از استکبار بیزاری می‎جویند.

بعد از دقایقی مراسم از زیر قرآن رد شدن تمام می شود و زائران کوی دوست با لبی خندان در حالی که چمدان هایشان را به دنبال خود می کشند به سمت اتوبوس آبی فیروزه ای رنگی حرکت می کنند تا برای خلق حماسه ای فراملی راهی کربلا شوند و ندای هل من ناصر حسین(ع) را سردهند.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار