مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیرکل کمیته امداد ‌استان گلستان گفت: تاکنون در استان ‌۱۵۰ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است.

۱۵۰ میلیارد ریال زکات در استان گلستان جمع‌آوری شد‌

به گزارش گلستان24، امان‌الله حسین پور صبح امروز در جلسه شورای زکات کلاله اظهار داشت: پیش‌بینی امسال برای جمع‌آوری زکات در استان براساس تفاهم نامه مرکز 210 میلیارد ریال است که هنوز محقق نشده و تاکنون در استان گلستان 150 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است. 

وی افزود: این میزان زکات جمع‌آوری شده بیشتر در زمینه حمایتی مانند درمان، جهیزیه‌، مسکن، معیشت وغیره و همچنین در زمینه پروژه عمرانی ساخت مسجد، تکایا، فاطمیه و غیره هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان تصریح کرد: هم‌اکنون در استان گلستان حدود 120 هزار نفر مددجوی تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) در استان قرار دارد.

حجت‌الاسلام رضا کشیری امام جمعه کلاله هم در این جلسه با اشاره به ضرورت احیای فریضه زکات در جامعه اظهار داشت: اگر مسلمانان گوشت قربانی و زکات مال را مدیریت کنند و با متمرکز‌کردن و جمع‌آوری درست و ساماندهی، توزیع را هم برنامه‌ریزی داشته باشند، فقیری در جوامع اسلامی نمی‌ماند.

امام جمعه کلاله گفت: علما نیز باید در بیان احکام و احیای این واجب الهی در بین مردم تلاش کنند.

نصرت برزگر فرماندار شهرستان کلاله نیز در این جلسه گفت: همه باید تلاش کنیم نیازهای واقعی فقرا برطرف کنیم و در کلاله تاکنون بیش از 2 میلیارد و 137 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار