استاندار گلستان تأکید کرد

استاندار گلستان بر لزوم تدوین تقویم اجرایی برای آگاهی جامعه نسبت به مسائل روز و مبتلاءبه استان تأکید کرد و گفت: تقویم آسیب‎های اجتماعی باید زمانبندی شود.

لزوم تدوین تقویم اجرایی برای آگاهی جامعه نسبت به مسائل روز

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو ظهر امروز در سومین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: باید نخبگان نافذ جامعه را طبقه‎بندی و در این زمینه تقویم آگاه‎سازی را ایجاد کنیم، ضرورت کنترل و کاهش آسیب‎های اجتماعی با اجرای اقدامات پیشگیرانه قابل تحقق است.

وی از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا نسبت به وضعیت ساماندهی آسیب‎های اجتماعی حساس باشند و رویکرد انسانی و وجدانی را ملاک عمل قرار دهند و تصریح کرد: برای مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‎های اجتماعی باید مسؤولان خدمت اساسی به جامعه داشته باشند.

* آسیب‎های اجتماعی در استان احصاء و اولویت‎بندی می‎شوند

استاندار گلستان با اشاره به اینکه وظایف هر یک از دستگاه‎های متولی مشخص شده است، افزود: نظارت در این بخش کاملاً جدی است و گزارش کار مدیران و مسؤولان رصد می‎شود باید آسیب‎های اجتماعی در استان را احصاء و اولویت‎بندی کنیم.

صادقلو با اشاره به آسیب‎های اجتماعی 18 گانه و ضرورت اولویت‎بندی آن تأکید کرد: هر کدام از این موضوعات باید در استان گلستان تبیین و توصیف شوند، زیرا به عنوان مثال مسائل مربوط به آسیب طلاق در استان گلستان با خوزستان متفاوت است و پیگیری پیرامون این آسیب در دو استان با یک فرمول تبیین نمی‎شود.

وی در خصوص تقسیم وظایف دستگاه‎های اجرایی بیان کرد: ضرورت تبیین و تدوین مسأله با برش استانی و شهرستانی مورد نیاز است ما ناظر و هماهنگ‎کننده هستیم و موضوعات را رصد می‎کنیم آسیب‎های اجتماعی استان مشخص شده و باید و نبایدها نیز تعریف شده است اکنون باید سیاست‎ها تدوین و مشی اجرایی مشخص شود.

* تقویم آسیب‎های اجتماعی باید زمانبندی شود

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه مسؤولان در کاهش و کنترل آسیب‎های اجتماعی باید راهکاری جدید ارائه و کاری کارستان کنند، ابراز کرد:  تشکیل این ستاد به این دلیل است که بازبینی نسبت به مسائل نسبت به برش استانی با رویکرد جدید صورت بگیرد اگر این ستاد نبود دستگاه‎ها وظایف خود را انجام می‎دادند تشکیل این ستاد نشان می‎دهد که در جاهایی کار جواب نداده و باید با رویکرد جدید اقدامات را پیگیری کرد.

صادقلو با اشاره به اینکه در مسائل آسیب‎های اجتماعی پیشگیری اولویت است نه درمان؛ گفت: اقدامات حتماً برابر تقویم رصد می‎شود، تقویم فقط تشکیل جلسه نیست بلکه کارایی، کارآمدی و نتایج جلسات مهم است.

وی با اشاره به اینکه تقویم آسیب‎های اجتماعی باید زمانبندی شود، افزود: دستگاه‎های همکار و معین باید پای کار باشند اگر دستگاهی در پیگیری امور کوتاهی کند این موارد مکتوب خواهد شد و در ارزیابی عملکرد موثر است.

*دستگاه‎ها در موضوعات مشترک آمارهای متفاوت ارائه نکنند

استاندار گلستان گفت: انتظار از کارگروه‎ها به تبع دبیرخانه اصلی متمرکز این است که ماهانه گزارش عملکرد اقدامات پیشگیرانه برای موضوعات اولویت‎بندی شده داشته باشند.

صادقلو ضرورت به‎هنگام بودن آمار و جامعیت آن را ضرورتی انکارناپذیر خواند و گفت: جامعیت آماری را باید شاهد باشیم نباید دستگاه‎های اجرایی در موضوعات مشترک آمارهای متفاوتی ارائه کنند، کنترل آسیب‎های اجتماعی یک اقدام فرهنگی است، هدف ما گزارش عملکرد دادن نبوده بلکه باید در این زمینه پیشگیرانه عمل شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار