درپی سفر فرمانده سپاه قدس به حلب؛ایران نگرانی ندارد

«تصاویر موجود نشان می دهند یک فرمانده ارشد ایرانی که مسئول کشته شدن آمریکایی هاست درخلال سفر آخر هفته به شهر جنگ زده حلب در سوریه عکس هایی گرفته است ...»

عصبانیت آمریکایی‌ها از اقدام سردار سلیمانی
 
سلیمانی عصبانیت آمریکایی‌ها از اقدام سردار سلیمانی/ ایران نگرانی ندارد
 

به گزارش گلستان24، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن (Washington Free Beacon) خبر دیدار سردار سلیمانی از حلب را با عصبانیت و اعتراض منعکس کرده و به دولت اوباما نیز تاخته است.

 

این رسانه آمریکایی نوشت: فرمانده ایرانی که آمریکایی ها را کشته است به سوریه سفر کرده و تحریم مسافرتی بین المللی را نقض کرد.

 

 

واشنگتن فری بیکن  افزود: ایران کنترل خود در سوریه را به نمایش گذاشته و حضور حزب الله در این کشور را تقویت کرده است.

 

 

در ادامه این نوشتار می خوانیم: اظهارات منابع متعدد و تصاویر موجود نشان می دهند یک فرمانده ارشد ایرانی که مسئول کشته شدن آمریکایی هاست درخلال سفر آخر هفته به شهر جنگ زده حلب در سوریه عکس هایی گرفته است.

 

 

 

 

 

 

واشنگتن فری بیکن نوشت: این سفر، نقض تحریم های مسافرتی سازمان ملل می باشد که دولت اوباما هنگام عرضه توافق تاریخی هسته ای ایران به کنگره متعهد شده بود آن ها را اجرا کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: سفر "قاسم سلیمانی" ژنرال ارشد و فرمانده نیروهای قدس سپاه که رهبری شبه نظامیان ایران در سراسر جهان را بر عهده دارد به شهر حلب، نمایشی از رشد روزافزون نفوذ ایران در سوریه و بی توجهی به قطعنامه های بین المللی است.

 

طبق گزارش های منطقه ای و فیلم های موجود، سفر [سردار] سلیمانی با اقدامات حزب الله لبنان همزمان شده که درحال تقویت جایگاه خود در سوریه است.

در ادامه این گزارش آمده است: حضور علنی ایران در سوریه با عکس العملی از سوی دولت اوباما روبرو نشده است.

 

 

 

 

دولت اوباما طی هفته های گذشته تحت فشارهای روز افزونی قرار گرفته تا توضیح دهد چرا تحریم های کنونی علیه ایران را اجرا نمی کند.

 

 

منابع متعددی که با واشنگتن فری بیکن درباره این موضوع گفتگو کرده اند فاش ساختند که دولت اوباما رویکرد نرمی دربرابر ایران اتخاذ کرده که عدم اجرای تحریم ها در همین راستا می باشد.

 

 

این موضع دولت اوباما با هدف حفظ توافق هسته ای و دیپلماسی با تهران اتخاذ شده که تهدید کرده است به هر تحریم جدیدی عکس العمل نشان خواهد داد.

 

دیدار [سردار] سلیمانی از سوریه نشان می دهد که ایران نگرانی درباره مواجه شدن با پیامدهای حضور نظامی خود در سوریه و حمایت از بشار اسد ندارد. فقدان واکنش آمریکا دربرابر رفتارهای ایران، راه را برای تقویت حزب الله در سوریه باز کرده است.

 

 


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار