معاون وزیر بهداشت:

گرگان- معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت متعلق به نظام است، گفت: اعتبار تخصیص یافته به طرح تحول سلامت با طرح های اجرایی قابل قیاس نیست.

اعتبار طرح تحول نظام سلامت کافی نیست

به گزارش گلستان24، طاهر موهبتی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: نگاه ما به سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ به گونه‌ای است که باید جامعه ایرانی جامعه برخوردار از سلامت باشد و زمانی که هدفی در کشورهای بزرگ ترسیم می‌شود تمام اجزای کشور می‌دانند به چه سمتی باید حرکت کنند و چگونه گام بردارند.

وی افزود: جامعه‌ای برخوردار از امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، رفاه اجتماعی و ... هدفی است که می خواهیم به آن برسیم.

موهبتی با بیان اینکه سلامت حق تمام آحاد جامعه و به دور از جنسیت، رنگ پوست، دین، مذهب و سن و سال است، تصریح کرد: ما شاهدیم درحالی‌که پزشکان ما ۱۱ ماه است که کارانه خود را دریافت نکردند اما خللی در حوزه سلامت وارد نشد و همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بحث پزشکی و پرستاری بحث مسئولیت دنیایی و اخروی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزیر بهداشت اظهار کرد: در سیاست‌های کلی برنامه پنجم بر انسان سالم به عنوان محور توسعه تاکید شده و زمانی هم که سیاست کلی برنامه ششم اعلام می‌شود کمتر حوزه‌ای است که به این میزان در احکام بالادستی برایش تعریف داشته باشیم، رفاه و آرامش کامل روحی در تحول نظام سلامت چیزی است که تلاش می کنیم به آن برسیم.

موهبتی با بیان اینکه اگر امروز طرح نظام سلامت را موفق می‌بینید اشتباه نکنید این یک طرح دولتی نیست بلکه طرح نظام بوده، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت محقق نمی‌شود مگر با عزم ملی و این طرح متعلق به نظام بوده که برای عملیاتی شدن آن گاهی مجلس و دولت وارد میدان شدند و گاهی قوه قضاییه برای کمک آمده است.

وی افزود: طبق بند ۱۰ سیاست‌های کلی سلامت باید سهم ما از بودجه ناخالص داخلی و بودجه عمومی کشور از میانگین کشورهای آسیای جنوب غربی بیشتر باشد در حالی که کمتر بوده و حدود حاضر ۷.۲ است.

موهبتی اظهار کرد: در رسانه‌ها مطرح می‌شود تمام بودجه کشور به حوزه سلامت اختصاص یافته است و باید در این رابطه گفت مبلغی که روی کاغذ برای طرح تحول سلامت تصویب شد یک درصد ارزش افزوده معادل سه هزار میلیارد بود که تمامی آن اختصاص نیافته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص‌یافته با طرح‌های اجرایی قابل قیاس نیست، گفت: وزیر بهداشت توجه خاصی به استان گلستان داشته و چندین بار هم به این استان سفر کرده است و خوشبختانه این استان با وجود دکتر ریاحی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و از این رو تقاضا داریم وی به جمع ما در تهران بپیوندند.

وی رضایت خاطر مردم از حوزه سلامت را امر مهمی خواند و تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما آمده است هرگاه شخصی گره از کار بنده‌ای از بندگان خدا باز کند خدا گره از کارش باز می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت اظهار کرد: حوزه سلامت حوزه ارزشمندی است و انتخاب عبدالرضا فاضلی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نتیجه تفاهم نمایندگان استان و مقامات استانی است که در کمتر استانی این تفاهم رخ می‌دهد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار