طرح «مهر تندرستی» با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و سپاه شهرستان کردکوی برای کمک به دارو و درمان بیماران بی‎بضاعت از محل موقوفات درمان اجرا شد.

اجرای طرح «مهر تندرستی» در کردکوی

به گزارش گلستان24، طرح «مهر تندرستی» صبح امروز با حضور فرمانده سپاه شهرستان کردکوی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کردکوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی و برخی از مدیران ادارات انجام شد.

طرح مهر تندرستی  در زمینه موقوفاتی است که نیت آن در زمینه دارو و درمان به ثبت رسیده است که در شهرستان کردکوی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و درمانگاه کوثر سپاه شهرستان کردکوی در امامزاده مجید (ع) این شهرستان اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، اظهار کرد: طرح مهر تندرستی به مناسبت روز مددکاری  توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به اجرا در آمده است.

علی شجاعتی با بیان اینکه این طرح از محل موقوفات کمک به دارو و درمان بیماران مستمند و نیازمند است، گفت: اوقاف کردکوی با همکاری درمانگاه کوثر که به سپاه پاسداران وابسته است، این طرح را اجرا کرده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در طرح مهر تندرستی، بیان کرد: ویزیت و داروی رایگان، تست قند خون و فشار خون، تزریقات رایگان از جمله خدمات ارائه شده در این طرح است که از محل موقوفات واقفین خیراندیش در این طرح استفاده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: همانطور که معظم‎له سازمان اوقاف و امور خیریه را بر اجرای امینانه نیت واقفین ترغیب و دستور صریح فرموده‎اند، از این رو سازمان اوقاف بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و رسالت ذاتی خود این طرح را اجرا کرده است.

شجاعتی اضافه کرد: افرادی اعم از نجم‎الدین بنی‎فاطمه، لطفعلی فخفوری، حیدرقلی کوهی، نجف مهدیان و ... از واقفین حوزه دارو و درمان در شهرستان کردکوی بوده‎اند.

وی یادآور شد: مردم متدین و ولایتمدار شهرستان کردکوی و همچنین شهرستان‎های اطراف اعم از ترکمن، سیمین‎شهر و ... در صورت تمکن مالی حتی به مقدار اندک بخشی از اموال خود را وقف کرده و این سنت حسنه را برای آیندگان به ارمغان بگذارند تا اداره اوقاف با فراغ بال بیشتری به مردم خدمات دهد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی نیز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان،  اظهار کرد: طرح مهر تندرستی برای بیماران بی‎بضاعت و نیازمند از محل موقوفات حوزه درمان و دارو با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه سپاه شهرستان کردکوی اجرا شده است.

 

حجت‎الاسلام قربانعلی عسگری گفت: این طرح صبح امروز (6 دی‎ماه) مصادف با روز مددکاری در آستان مقدس امامزاده مجید (ع) کردکوی آغاز شده و تا ظهر امروز ادامه دارد.

وی تأکید کرد: مردمی که از توانایی مالی برخوردار هستند، می‎توانند بخشی از مال خود را در حوزه‎های مختلف از جمله حوزه درمان وقف کنند و مطمئن باشند که اجرای نیت اموال وقف شده در راستای نیت آنها خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار