یک متخصص طب سنتی گفت: گیاهان دارویی بهترین دارو برای درمان جوش ها و بیماری های پوستی است.

پوستتان را با این گیاهان زیبا کنید
به گزارش گلستان24، مریم مفیدی متخصص طب سنتی به درمان جوش ها و لکه ی پوستی با گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: بیماری های پوستی، آفتاب سوختگی و انواع جوش ها را می توان با گیاهان دارویی درمان کرد.
 
مفیدی با بیان اینکه تخم جعفری یکی از گیاهانی است که برای درمان جوش های دوران نوجوانی مفید می باشد، اظهار داشت: برای تهیه این داروی گیاهی، تخم جعفری را به اندازه ۳ قاشق غذاخوری را در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید و آن را با ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این جوشانده باقی بماند، سپس مخلوط را صاف کرده و بگذارید تا خنک شود و در یک دستمال تمیز این مخلوط را ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود هر روز کمپرس کنید.
 
وی با اشاره به اینکه معجون توت فرنگی و عسل برای درمان لک های پوستی ناشی از بارداری موثر است، افزود: مصرف ماسک طبیعی توت فرنگی و عسل بدون عارضه است و موجب کاهش لکه ی پوستی در دوران بارداری  می شود.
 
این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه از آب نعنا برای از بین بردن گرمای پوست استفاده می شود، بیان کرد: برگ نعنا برای کاهش خارش و عفونت های پوستی و گزیدگیِ حشرات تاثیر بسزایی دارد.
 
مفیدی با بیان اینکه از روغن آووکادو در بسیاری از کرم های خاص و نرم کننده بکار می رود، اذعان داشت: این روغن به دلیل اینکه حاوی ویتامین و مواد چربی است برای افراد با پوست های خشک بسیار موثر است.
 
وی به پوست های حساس اشاره کرد و افزود: لوسیون دم کرده بنفشه جهت برطرف کردن حساسیت پوستی افراد بسیار مفید است، طوریکه ۳۰ گرم گیاه بنفشه را در یک لیتر آب جوش به مدت یک ربع بریزید، و بگذارید کمی بماند و سپس به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت قرار دهید.
 
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار