عضو کمیسیون عمران مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تلاش‌ برای تکمیل بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به کمبود منابع مالی به‌عنوان عامل طولانی شدن ساخت این پروژه اشاره کرد و گفت:‌ ساخت این طرح از سال ۸۲ آغاز شد و قرار بود ۲ تا ۳ سال به اتمام برسد.

وضع مالی پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل خوب نیست

به گزارش گلستان24،​سیداحسن علوی با اشاره به این‌که وضع زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان کردستان و چند پروژه مهم آن به لحاظ تخصیص اعتبارات مناسب نیست، اظهار کرد: بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه یکی از پروژه‌هایی که از اوایل دهه گذشته کار ساخت آن آغاز شده اما به دلیل مسائلی از جمله تخصیص کم منابع مالی هنوز به اتمام نرسیده است.

 

وی با بیان این که بخش بزرگی از این بزرگراه در استان کردستان واقع شده است، افزود:‌پروژه مذکور در سقز-دیواندره-سنندج-کامیارت تقریبا فعال است، اما مشکل این است که تخصیص اعتبارت خوب نیست.

وی با بیان این‌که تامین اعتبار این پروژه اکثرا از طریق اسناد خزانه اسلامی انجام می‌شود که این اسناد هم جای پول را نمی‌گیرد، تصریح کرد:‌وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند این پروژه فعال بماند و آنرا به اتمام برساند، اما با این تامین مالی خیلی نمی‌توان به اتمام آن امیدوار بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که تکمیل این بزرگراه 450 میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد، گفت: تعلل در خصوص تامین این رقم باعث می‌شود سال آینده با توجه به تعدیل قیمت‌ها بالای 500 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز باشد.

علوی با یادآوری این‌که طول این بزرگراه در استان کردستان حدود 400 کیلومتر است، افزود:‌ساخت این طرح از سال 82 آغاز شد و قرار بود 2 تا 3 سال به اتمام برسد اما به دلیل کمبود اعتبارت فعلا 13 سال ساخت آن ادامه داشته است.

حمل‌ونقل خوب نیست

وی در پروژه‌های جاده‌ای استان کردستان نتوانسته‌ایم در طول سال‌های پس از انقلاب اعتبار جهشی را دریافت کنیم تا بتوانیم جاده‌ها را تکمیل کنیم.

وی تابستان سال گذشته نیز درباره بزرگراه میادوآب-کرمانشاه به تسنیم گفته بود: در بخش جاده‌های بین شهری در حالی در هزاره سوم به سر می‌بریم که هنوز نتوانسته‌ایم 30 درصد بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه به‌عنوان یکی از کریدورهای اصلی موثر در اقتصاد کشور را تکمیل کنیم.

علوی با بیان این‌که با اعتبارات قطره‌چکان تا 15 سال آینده نمی‌توانیم این بزرگراه راه تکمیل کنیم، تصریح کرد: این در حالی است که تردد و تصادفات رانندگی در این مسیر به دلیل شهر بانه به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی بی نهایت زیاد است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که اصلاح نقاط هندسی این مسیر واقعا ضروری است، گفت: تکمیل این پروژه حدود 500 میلیارد تومان می‌خواهد تا بزرگراه به عنوان یک بزرگراه اصلی واصل استان‌های غربی به جنوب کشور باشد.

به‌ گفته علوی، این مسیر بسیار مهم و استراتژیک است که شمال کشور را به خوزستان و بندر امام متصل خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار