نوروز در گذشته معرف نو شدن طبیعت و تمیز کردن خانه ها و پوشیدن بهترین لباس ها در دید و بازدیدها بود. اما امروزه نوروز با تغییرات قابل توجهی میهمان خانه های ایرانی است.

نفوذ تروجان آمریکایی  در عید نوروز

به گزارش گلستان 24، نوروز در گذشته معرف نو شدن طبیعت و تمیز کردن خانه ها و پوشیدن بهترین لباس ها در دید و بازدیدها بود. اما امروزه نوروز با تغییرات قابل توجهی میهمان خانه های ایرانی است.

تغییر وسایل خانه و نو نوار کردن لباس ها و خلاصه شلوغی بازار در هفته های نزدیک عید تبدیل به عادتی در خانواده های ایرانی شده است. نوروز همان نوروز است و بسیاری از سبک و سنت ها به ظاهر همان ها هستند که در قدیم اجرا می شدند. اما اگر سری به بازارها بزنیم متوجه واقعیت جریان می شویم.

آمریکا به عنوان یکی از دشمنان ایران همواره در طرح ریزی و فتنه گری علیه ایران و اسلام در جهان نامش در میان بوده است. تقریباً هیچ دشمنی علیه ایران و یا هیچ فتنه و انفجار و نفاقی در کشور نبوده است که در آنها پای آمریکا وسط نبوده باشد.

آمریکا در حمله صحرای طبس بوده است. در هشت سال جنگ ایران و عراق یکی از حامیان بزرگ عراق بود. در فتنه منافقین و گروهک های ضد ایرانی شریک بود. همه اینها بخاطر براندازی نظام اسلامی از بزرگترین و قوی ترین کشور اسلامی در منطقه و البته جهان است.

موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران، قدرت بالای نظامی، پیشرفت های پرشتاب علمی و از همه مهمتر وجود یک روحیه مبارزاتی قوی در میان مسلمانان ایران که نشات گرفته از دین ایرانیان است، همواره باعث ترس قدرت های استکباری جهان شده است.

آمریکا با نتیجه نگرفتن از جنگ سخت به جنگ نرم و نفوذ در فرهنگ و سیاست و ... را کلید زد. تغییر سبک زندگی مردم ایران و جهت دادن زندگی ها به سمت مدرنیته شدن و مصرف گرایی یک از بزرگترین اهداف دشمن برای از بین بردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بوده که نقاط قوتش ساده زیستی و قناعت بود. همین ساده زیستن ها و قناعت ها صمیمیت را در میان خانواده ها بیشتر می کرد. چشم و هم چشمی ها کمتر بود و پیشرفت سریعتر صورت می گرفت. چرا که وقتی انسان مدام ذهنش به دنبال خرید و رسیدن به مال همسایه باشد فرصت برنامه ریزی برای رسیدن به کمال را ندارد.

در واقع غرب با یک حرکت نرم و از قبل برنامه ریزی شده سعی در تغییر آرمان های مردم ایران کردند تا اهداف دنیایی را جایگزین اهداف ابدی و اخروی کردند.

متاسفانه یکی از این سنت ها و سبک هایی که امروز دستخوش این نفوذ و حمله شده اند، رسم و رسومات عید نوروز می باشد. ایجاد یک حس رقابتی در میان خانواده ها و بخصوص جوانان در خریدهای شب عید تبدیل به یک مسئله طبیعی در جامعه امروز شده است.

متاسفانه وقتی سری به بازارها می زنیم اگر خبر از نزدیکی عید نداشته باشیم فکر می کنیم که قحطی در پیش است و مردم قصد انبار کردن اجناس را دارند تا در ایام قحطی دچار کمبود نشوند!

هر سال یک رنگ و یک مدل در پوشاک مد می شود. این رنگ ها و این مدها را چه کسانی مد می کنند. همان ها که می خواهند بزرگترین هدف جوان ایرانی ظاهرش و باشد، به روز باشد. نه اینکه برود دنبال کسب علم و معرفت تا با آن بتواند جهانی را زیر و رو کند.

آمریکا و تمام دشمنان اسلام مخالف پیشرفت ما هستند. می خواهند جوانان ایرانی برده بازارهای جهانی بشوند و مصرف کننده کالاهای خارجی باشند. متاسفانه این تغییرات موجب می شود کسانی که ندارند در برابر دیگران احساس سرخوردگی و شکست کنند.

البته این قشر بسیار محدود هستند و هنوز هم آمریکا و همیارانش نتوانستند نقشه های خود را در ایران عملی کنند. هنوز هم خانواده هایی هستند که بزرگترین عیدی شان به دیگران، از بین بردن بدی ها و بیشتر کردن خوبی ها باشد.

کنار گذاشتن عادت های ناپسند اخلاقی و آراستن به صفات زیبای اخلاقی قشنگترین عیدی به یکدیگر است. امسال بجای مد ، خوش اخلاقی را به یکدیگر پیشنهاد دهیم. این هم یک نوع امر به معروف است...

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار