همزمان با ید سید غدیر منتشر شد؛

وقتی که آمدی، اقاقیا در باغچة کوچک خانةمان گل کرده و نجابتی آسمانی بر ضریح چشمان معصومت نقش بسته بود. آن روز اولین روزی بود که اطلس های خانه گل کردند و تو در اوّلین روز بهار سال 1345 در علی آباد کتول در خانواده ای که بوی گل یاس را به ارث برده بود به دنیا آمدی. و نامت را مرتضی نهادند.

8 توصیه مهم سید روحانیون گلستان+سند

به گزارش گلستان24،«مرتضی، عشق عجیبی به تبلیغ و ارشاد داشت و از هر فرصتی برای تبلیغ احکام شریعت استفاده میکرد . قبل از عزیمت به جبهه ، به منزل ما آمده بود و در اثر فعالیت تبلیغی فراوان ، محلّة ما را تبدبل به جبهة فرهنگی کرده و در جلسات متعدد، به قرائت قرآن و پند و موعظه می پرداخت .بعد از مدّتی، عزم دیار عشاق کرد و برای رفتن به جبهه اعلام آمادگی نمود.

با وجود مخالفت من، رضایت پدرمان را جلب کرد و خدمت« آیت الله میبدی» در حوزة علمیة گرگان رفت و به ایشان گفت :« من خواب دیده ام که برای ادای دین خود به اسلام و انقلاب باید به جبهه بروم .» و بعد از آن وصیتنامة خود را تحویل ایشان داد و عازم جبهه شد.» این ها خاطرات برادر شهید حجت الاسلام سید مرتضی حسینی از دیار سرسبز گلستان است، حال در عید ولایت و امامت و نزدیکی به اجلاسیه بزرگ 4000 شهید استانمان، وصیت نامه و توصیه های مهم این روحانی از سلاله پاک پیغمبر (ص) را به نظاره نشسته و آن را توتیای چشم خویش در طول مسیر پر پیچ و خم زندگی می کنیم.

متن وصیت نامه شهید بزرگوار:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

متن وصیت نامة محتاج بدرگاه ذات واجب الوجود ، سیدمرتضی حسینی، فرزند سید ابوطالب حسینی وصیت میکنم که وقتی در راه خدای متعال، ذات واجب الوجود شهید شدم در شهادت من برایم گریه نکنید. اگر می خواهید گریه کنید بر مولا اباعبدالله الحسین(ع) گریه کنید و بر دشمنان آن سرور گرامی لعنت بفرستید.

از پدرم می خواهم که مرا در مزار الازمن دفن کند . از پدر و مادر و برادران و خواهر عزیزم می خواهم که برای رزمندگان اسلام و امام و مراجع تقلید دعا کنند و از خدا بخواهند که فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک بفرماید.

اما یک سخن با پدر و مادر مهربان و دلسوز خود دارم: شما ای پدر و مادر بزرگوارم ، شماهائی که مرا بزرگ کرده اید، برای من زحمت بسیار کشیده اید برای من زیاد ناراحت نباشید و خوشحال باشید که فرزندتان در راه خدای متعال خالق منان ذات واجب الوجود که زبان از وصفش قاصر است و دست و جوارح بدن از شکرش ناتوان است، قربانی شده و مورد لطف و رضای خداوند متعال انشاالله قرار گرفته. باید شما ای پدر و مادر مهربان!

به درگاه خدای متعال سجده شکر بکنید، برای اینکه من شهید شدم، نماز شکر بخوانید و برای من همیشه از خدا آمرزش بطلبید. من از خدای متعال میخواهم که از دریای بی کران رحمت خود به شما صبری چون صبر زینب(س) و صبری چون صبر پدران و مادران شهدای کربلا بدهد.

اما سخن من با برادران بزرگوار و خواهر مهربان و دلسوزم: شما ای برادران و خواهر من! همیشه سعی کنید که در راه خدای متعال گام بردارید و از صراط مستقیم دور نشوید و برای شهادت من گریه و زاری نکنید به خاطر اینکه خدمت شما عرض کردم برای شهدای کربلا گریه کنید و مخصوصاً برای اباعبدالله الحسین(ع) گریه کنید. من از خدا میخواهم به شما صبر عظیم عنایت فرماید.

اما سخنی هم با شما فامیل ها و بستگان دارم: شما ای نزدیکان من! شما هم در راه خدای متعال گام بردارید و کارهای شرعی خود را انجام دهید و از خدای متعال یک وقت کم هم غافل نشوید.

اما سخنی هم با شما مردم غیور فاضل آباد دارم: شما ای مردم شهید پرور فاضل آباد! همچنان که تا به حال در خط ولایت فقیه بوده اید از این به بعد هم در صحنه باشید و بیشتر به امام و دولت خدمت کنید و به جبهه های حق علیه باطل کمک کنید و برای رزمندگان اسلام دعا کنید. من از خدای متعال مسئلت دارم که به همه مسلمین توفیق عبادت و بندگی بیشتر عنایت بفرماید.

و در آخر سخنی با ملت شهید پرور ایران دارم: شما ای مردم غیور ایران! تا آخرین نفس در راه خدا، اسلام، قرآن، پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) مبارزه کنید و از مبارزه کردن در راه خدای متعال هیچ وقت خسته نشوید. و از شما ملت ایران میخواهم که برای پیروزی رزمندگان و فرج آقا امام زمان(ع) دعا کنید.

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی(عج)، خمینی را نگهدار یادتان نرود و از شما می خواهم به احکام اسلام عمل کنید تا مورد لطف رضای خدا قرار بگیرید.

والسلام/

shahid

 

عشق، الفت دیرینهای با تو داشت ؛ یادگاری بود از عالم الست . شلمچه، مهبط مردان خدا شده بود و شهید سید مرتضی حسینی لبیک گویان با زمزمة یا حسین، پای به آستانة فنا نهاد تا در خون خویش بقاء را بیابد. سه بار به جبهه رفت و هربار سه ماه و اندی در جبهه بود. در عملیات والفجر 8 و کربلای 5 شرکت داشت . و هر آن کس را که گردنی باریک باشد تا در قربانگاه بریده شود ، در عالم اعلی مقامی دارد که جبرائیل به آن مقام عظیم غبطه می خورد و این شهید در تاریخ 1 / 11 / 65 به فیض شهادت نائل آمد ./عرشیان روحانی

منبع:پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار